روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۵۷

22 بهمن 89

کلنگ فرودگاه قم به زمین زده شد

فارس| مراسم کلنگ‌زنی فرودگاه قم شامگاه دیروز برگزار شد. در این مراسم پس از سخنرانی استاندار قم و رییس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت احداث فرودگاه قم، مسوولان شرکت‌کننده در این مراسم به محل احداث فرودگاه قم رفتند و علی لاریجانی کلنگ احداث این فرودگاه را به زمین زد.


14 فروردین 91

باند اول فرودگاه قم در دست ساخت است

باشگاه خبرنگاران جوان| مجری ساخت فرودگاه گفت: باند نخست این فرودگاه که نخستین فرودگاه بخش خصوصی کشور است، 4هزار و 620 متر طول و 60 متر عرض دارد و برای فرود هواپیماهای پهن پیکر در حال ساخت است. رجب مهرجویی با اشاره به اخذ مجوز 4- e که بالاترین مجوز بین‌المللی است و تعهد همه کشورها به سازمان بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) برای ساخت حداقل یک باند برای فرود بزرگ‌ترین هواپیمای جهان یعنی ایرباس (a-380) در یک فرودگاه هر کشور گفت: فرودگاه بین‌المللی قم با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور و نزدیکی به پایتخت آمادگی ساخت باند فرود این نوع هواپیما را دارد که در صورت تصویب باند دوم را به این امر اختصاص خواهد داد.


25 مرداد 92

افتتاح ترمینال فرودگاه بین‌المللی قم تا 2 ماه دیگر

ایسنا|مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر فرودگاهی بین‌المللی قم اعلام کرد: عملیات ساخت 95 درصد از ترمینال این فرودگاه انجام شده و تا دو ماه دیگر و به احتمال زیاد در آبان‌ماه سال جاری افتتاح می‌شود.


24 آذر 92

دلایل تاخیر در بهره‌برداری از نخستین

فرودگاه خصوصی

ایسنا|پروژه‌ شهر فرودگاهی - گردشگری در جاده‌ قم - سلفچگان که در سال 89 کلنگ آن به زمین زده شد و باید زمستان پارسال فرودگاه آن به عنوان نخستین فرودگاه بین‌المللی خصوصی در کشور افتتاح می‌شد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. مدیرعامل این فرودگاه دلیل این تاخیر را عمل نکردن استانداری قم و سازمان‌های مربوطه به تعهداتشان عنوان می‌کند. وی اظهار کرد: وجود معارض برای واگذاری زمین‌های مورد نیاز در این منطقه نیز از دیگر مشکلات است چون تکلیف مالکیت فرودگاه مشخص نیست و سرمایه‌گذاران به دلیل مشخص نبودن مالکیت از این پروژه فاصله می‌گیرند.


9 اردیبهشت 93

نبود فرودگاه مانع معرفی قم برای میزبانی جام ملت‌ها

تسنیم|مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم گفت: نبود فرودگاه مانع از معرفی قم برای میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا شد. توحید محمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) قم از ورزشگاه‌های مجهز و مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیاست، شهر قم در ابتدا به عنوان یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای پیشنهاد میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا مطرح شد.


19 مهر 93

شهر فرودگاهی قم بدون مجوز در حال احداث است

تسنیم| مدیرکل سازمان بازرسی قم گفت: مجری فرودگاه قم بدون دریافت مجوزهای لازم نسبت به خرید فروش و ساخت بناهای مختلف اقدام کرده و به همین دلیل، پرونده‌های مختلف و متعددی در بازرسی در حال بررسی است. محمود صلبی اظهار کرد: در رسیدگی تخلفات به 48 مورد تخلف اداری، 11 مورد تخلف کیفری و اتهامی که به دادسرا ارجاع داده شد و 7 مورد به دیوان محاسبات ارجاع شد. بازرس کل قم با اشاره به ادارات متخلف استان افزود: 149مورد شکایت از یکی از ادارات مهم استانی وجود دارد و دو اداره دیگر نیز با آماری نزدیک به این اداره در رده دوم و سوم ادارات متخلف استان قرار دارند.


9 اردیبهشت 94

فرودگاه قم در آستانه تعطیلی قرار گرفت

تسنیم| عملیات اجرایی فرودگاه قم در آستانه تعطیلی قرار گرفت. معاون بازرگانی پروژه فرودگاه قم با تایید شکایت یکی از مرغداران حاشیه فرودگاه و حکم تعطیلی فعالیت‌های عمرانی پروژه گفت: براساس قوانین هواپیمایی کشوری، فرودگاه‌ها نیازی به حریم ندارند و زمین فرودگاه براساس تفاهمنامه با استاندار وقت به این پروژه واگذار شده است. مهدی گشایشی افزود: در تفاهمنامه قید شده که زمین به پروژه واگذار می‌شود و رفع معارضان به عهده استانداری است اما اکنون حل مسائل معارضان به عهده فرودگاه گذاشته شده است.


12 بهمن 94

مشکلات فرودگاه قم جدی است

مهر|صادقی، نماینده عالی دولت در قم با اشاره به مشکلات احداث فرودگاه قم گفت: این پروژه نیز از پروژه‌های به ارث رسیده از دوره قبل برای استان است که امروز متوقف است و فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد. وی گفت: در حال حاضر مشکلات احداث فرودگاه قم برای استان جدی شده است، چرا که برخی شهروندان در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برخی فعالیت‌های فرودگاه نیز از سوی دستگاه قضایی متوقف شده است.


31 فروردین 95

فرودگاه قم مجوز ساخت ندارد

ایسنا| نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: هیچ مجوز قانونی برای فرودگاه قم که در زمینی به مساحت 2 هزار و 950 هکتار احداث می‌شود، صادر نشده است. حسین معصوم اظهار کرد: در سال 1389 تفاهمنامه‌یی با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری قم برای احداث فرودگاه و شهرک تفریحی توریستی قم انجام شد اما آن تفاهمنامه اجازه اقدام برای احداث را نداد و ساخت فرودگاه را به دریافت مجوزهای قانونی منوط کرد. با این حال روند ساخت فرودگاه آغاز شد و حتی اقدام به فروش سهام شدکه از نظر سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی معماری و شهرسازی، این ساخت و ساز وجهه قانونی ندارد. وی افزود: بر اساس ماده 5 قانون اصلاح سازمان هواپیمایی کشوری مصوب 1367 احداث فرودگاه‌های بخش خصوصی و حتی دولتی حتما باید با موافقت اصولی این سازمان و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شود که بر اساس مستندات موجود، فرودگاه قم تاکنون این مصوبات را از دو ارگان مذکور اخذ نکرده است. لذا از نظر سازمان هواپیمایی به آن مکان فرودگاه اتلاق نمی‌شود. معصوم با اشاره به طرح موضوع فرودگاه قم در جلسه‌یی که عصر یک‌شنبه 29 فروردین 95 زیرنظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه یک‌شنبه قرار شد طبق دادخواست جهاد کشاورزی قم خلع ید فرودگاه صورت گیرد که از نماینده دادستان کل کشور درخواست شد تا رعایت شدن حقوق بیت‌المال، جلو احداث گرفته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر