اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۳۷

افزایش قیمت دلار همزمان با ثبات نرخ سکه

صرافان ارز و سکه روز دوشنبه یک دلار امریکا را با 71ریال افزایش نسبت به روز یک‌شنبه 34هزار و 568ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را بدون تغییر قیمت 10میلیون و 460هزار ریال دادوستد کردند. یک یورو در بازار آزاد تهران با 176ریال افزایش قیمت، 39هزار و 513ریال و هر پوند انگلیس نیز با 50ریال کاهش نسبت به روز یک‌شنبه 50هزار و 730ریال مبادله شد. صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 10هزار ریال افت قیمت نسبت به روز یک شنبه، 10میلیون و 470هزار ریال ارزش‌گذاری کردند. همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی با 20هزار ریال افت 5میلیون و 400هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 10هزار ریال کاهش قیمت، 2میلیون و 920هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی طلا با 20هزار ریال کاهش، 2میلیون ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز با 4هزار و 600ریال افزایش، یک میلیون و 72هزار و 700ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 8.8دلار افزایش یک هزار و 302.2دلار اعلام شد.


تحول اساسی در نظام کارمزد خدمات الکترونیک بانکی

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه هم‌اکنون با مصوبه بانک مرکزی هزینه تراکنش پوزها از بانکی که پول به حساب آن منتقل شده، دریافت می‌شود، گفت: اما شبکه‌های پرداخت بین‌المللی مدل‌های کسب و کار و کارمزدی تغییر خواهد کرد. داود محمدبیگی در گفت‌وگو با فارس بااشاره به اقدام برخی بانک‌ها برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های شبکه پایانه‌های فروش اظهار داشت: بانک مرکزی سال گذشته تصمیم گرفت هزینه تراکنش از طریق پایانه‌های فروش از بانک پذیرنده (بانکی که پول به حساب آن واریز می‌شود) دریافت شود. وی افزود: دلیل اصلی تصمیم این بود که در تراکنش‌های خرید آن بانکی که بیشترین انتفاع را از این تراکنش می‌برد هزینه را بپردازد زیرا تا قبل از این تصمیم هزینه این تراکنش را بانک صادرکننده کارت پرداخت می‌کرد. به گفته وی، این تصمیم با هدف ایجاد انطباق با استاندارد‌های بین‌المللی بود. مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: اعمال محدودیت در تعداد تراکنش‌های هر کارت به صورت مستقیم ارتباطی با تصمیم بانک مرکزی ندارد اما ممکن است ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.


رونمایی از سامانه خودکار فروش کارت شهروندی انصار

دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار به اتفاق فروتن، مجاهدی، سعیدی‌مدنی، خالقی، چمک و رضازاده، قائم‌مقام و معاونان این بانک در محل شرکت سامانه الکترونیک انصار حضور یافت تا ضمن دیدار با مدیرعامل، مدیران و کارشناسان و بازدید از قسمت‌های مختلف این شرکت، سامانه الکترونیکی فروش کارت شهروندی انصار را رونمایی کند.به گزارش اداره‌کل بازاریابی‌وتبلیغات، دکترمدرسی مدیرعامل شرکت سامانه الکترونیک انصار در این بازدید ضمن تشریح ویژگی‌ها و دستاوردهای این شرکت، به مزیت‌های کارت‌شهروندی انصار اشاره کرده و با تاکید برقیمت بسیار نازل این کارت نسبت به کارت‌های مشابه گفت: تاکنون ۶‌کانال شارژ برای این کارت وجود داشته است: باجه، دستگاه کارتخوان، بستر USSD، اینترنت، دستگاه‌های خودپرداز بانک‌انصار و دستگاه‌های پیشخوان بانک‌انصار یا همان Cashless و سامانه الکترونیکی فروش کارت شهروندی باعث تکمیل ظرفیت شارژ کارت می‌شود.


ورود منابع به واحدهای اقتصادی با کاهش دارایی‌های سمی

مدیرعامل بانک ملت، مطالبات معوق را دارایی سمی بانک‌ها دانست و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در زمینه کاهش معوقات امیدواریم منابع جدید به واحدهای اقتصادی کشور پرداخت شود. علی رستگار در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی بابیان اینکه، یکی از مشکلات امروز نظام بانکی مطالبات غیرجاری بانک‌هاست که این مطالبات منابع مولد بانک‌ها را درگیر و موجب کاهش سودآوری آنها شده است، افزود: این امر شبکه بانکی را در تنگنای اعتباری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قرار می‌دهد ازاین‌رو در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی به این امر پرداخته خواهد شد. وی گفت: اگر تمام بانک‌ها بتوانند مطالبات معوق خود را کاهش دهند و منابع قفل‌شده را دوباره به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند واحدهای کوچک و تولیدی در کشور رونق گرفته و کمک مناسبی به افزایش تولید و اشتغال در سطح کشور می‌شود.


رییس بزرگ‌ترین بانک

کره جنوبی میهمان بانک ملی

همزمان با سفر رییس‌جمهور کره جنوبی به ایران، هام یانگ جو رییس بانک KEB Hana بزرگ‌ترین بانک کره جنوبی با دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران در ساختمان مرکزی این بانک دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رییس بانک KEB Hana با اشاره به برنامه جمهوری کره برای سرمایه‌گذاری و گسترش روابط تجاری با ایران تمایل بانک متبوع خود جهت انجام خدمات بانکی مشترک با بانک ملی ایران را اعلام کرد. در این دیدار دکتر همتی با اشاره به حجم توافقاتی که در مذاکرات دو دولت در جریان است، ابراز امیدواری کرد با فعال شدن روابط کارگزاری دو بانک از طریق شعب مرکزی و نیز شعب آلمان و دوبی هر دو بانک خدمات بانکی مورد نیاز برای گسترش روابط تجاری و مالی دو کشور فراهم شود. هام یانگ جو نیز با اشاره به برنامه بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور برای سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی با ایران اظهار امیدواری کرد بعد از سفر رییس‌جمهور این کشور هر چه سریع‌تر روابط دو بانک تقویت و عملیاتی شود.

یادآور می‌شود، بانک KEB Hana با داشتن 284 میلیارد دلار دارایی بزرگ‌ترین بانک کره جنوبی است که از ادغام دو بانک Hana و KEB در سپتامبر 2015 شکل گرفته‌ است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر