آغاز فعالیت بیست‌وهفتمین کشتی‌رانی برتر دنیا در بنادر ایران

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۲۸


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با پهلوگیری نخستین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم‌ها در بندر شهید رجایی، این لاینر نیز به بازار ده‌ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد. به گزارش تسنیم، ابراهیم ایدنی اظهار کرد: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیاست که کالا را به صورت مستقیم و بی‌واسطه وارد بنادر می‌کند.

وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی300متر طول و 11.8متر آبخور داشت و جزو کشتی‌های اقیانوس‌پیماست که در سال 2001 ساخته شده است. وی ظرفیت این کشتی‌ها را 6هزارو627 TEU اعلام کرد و گفت: 531TEU کانتینر صادراتی و هزارو27 TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شماره 5 ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گفته ایدنی، نُرم عملیات تخلیه و بارگیری 75 کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با نرم‌های استاندارد در بنادر پیشرفته دنیاست. این مقام مسوول اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل‌علی امارات وارد بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از 22ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش زمان حمل‌ونقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران اعلام کرد. به گزارش تسنیم، کشتیرانی RCL تایلند بیست‌وهفتمین خط کشتیرانی برتر دنیا است که هم‌اکنون با داشتن 28 فروند کشتی حدود 51هزار TEU ظرفیت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر