اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۱۳

حل بحران جابه‌جایی خط انتقال آب کوثر در اثر نوسانات آب دریاچه شورابیل

اردبیل| به دنبال جابه‌جایی و شکستگی خط انتقال آب شرب شهرک کوثر اردبیل در اثر نوسانات آب دریاچه شورابیل با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، خط انتقال مذکور بعد از 48ساعت ترمیم شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل مهندس نوخواه، مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل با اعلام این خبر افزود: به دنبال گزارش ترکیدگی لوله خط انتقال کوثر در ساعات 3صبح مورخ 29/01/95 که در اثر نوسانات آب دریاچه شورابیل طی روزهای اخیر حادث شده بود، اکیپ اتفاقات در نخستین فرصت در محل حادثه حضور یافت. با توجه به قطر لوله حادثه دیده و پیش‌بینی طولانی شدن زمان رفع ضمن هماهنگی با مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت نسبت به اطلاع‌رسانی موضوع در ساعت 30/6 اقدام و موضوع ساعت 30/7 از برنامه سلام ساوالان اطلاع‌رسانی شد.

نظر به اینکه در اثر قطعی جریان آب خط انتقال مذکور حدود 17هزار مشترک دچار قطعی آب می‌شدند بنابراین با هماهنگی‌های لازم با مدیرعامل محترم شرکت و ستاد بحران مقرر شد نسبت به آبرسانی به این تعداد مشترک از طریق 10دستگاه تانکر آبرسانی اقدام شود که از نخستین ساعات قطعی آب با تانکرهای خود شرکت و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان، آتش‌نشانی و فضای سبز شهرداری اردبیل، سپاه ناحیه استان و فرماندهی مرزبانی که جا دارد در اینجا از این دستگاه‌های اجرایی نیز تشکر کنم، اقدام به آبرسانی در سطح شهرک‌های کوثر، دادگستری، نیروی انتظامی، مسکن مهر شام اسبی و پیله سحران و نیایش شد.


نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در روستاهای شیخ بران و صوفی

تبریز| در راستای استفاده از انرژه‌های نو و ضرورت توجه به حفاظت از جنگل و محیط زیست پنل‌های خورشیدی در روستای شیخ بران و روستای فاقد برق روستای صوفی شهرستان هوراند نصب و راه‌اندازی شد. مهندس رستم صادقی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: امروزه بشر در اثر پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های گوناگون و نیاز روزافزون به انرژی‌های نو روی آورده و استفاده از این تکنولوژی را که هم باعث آلودگی هوا نشده و هم پایان‌ناپذیر هستند، اجتناب‌ناپذیر کرده است.


برگزاری نشست هم‌اندیشی دبیران فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی

بیرجند| دبیر کمیته فرهنگی و دینی وزارت نیرو در خراسان جنوبی از برگزاری نشست هم‌اندیشی دبیران فرهنگی وزارت نیرو به میزبانی خراسان جنوبی در بیرجند خبر داد. حجت‌الاسلام علیرضا حسینی در مصاحبه با خبرنگار تعادل در بیرجند با اعلام این خبر افزود: این نشست هم‌اندیشی 11 و 12 اردیبهشت ماه با حضور 40 مسوول از تهران و دیگر استان‌های کشور در هتل کوهستان بیرجند برگزار می‌شود.


کمیته خرید تضمینی کلزا و گندم در شهرستان‌های آزاد شهر، کلاله و گنبد

گرگان| کمیته خرید تضمینی کلزا و گندم با حضور فرمانداران شهرستان‌های آزادشهر، کلاله و گنبد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، ریاحی، عضو هیات‌مدیره و مدیرکل شرکت غله و خدمات بازر گانی استان گلستان افزود: با هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی، مباشران خرید، بانک عامل(بانک کشاورزی) کمیته مشترک درخصوص خرید کلزا و گندم انجام یافته و شرکت غله گلستان آمادگی لازم جهت خرید تضمینی کلزا و گندم از کشاورزان عزیز استان را دارد.


طلب تامین اجتماعی لرستان

خرم‌آباد| مدیرکل تامین اجتماعی لرستان از طلب دو هزار و400میلیارد ریالی این اداره از بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی استان خبر داد. شهناز حمزه‌لویی افزود: این میزان مطالبات مربوط به سال‌های گذشته و سال جاری بوده و متعلق به برخی شهرداری‌های استان و شرکت‌های بزرگ ازجمله پارسیلون، سامان کاشی، فارسیت و یخچال‌سازی است. وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت کارگاه‌های استان، آمار بیکاری و نرخ رشد اقتصادی استان تلاش برای دریافت این مطالبات مسالمت‌آمیز بوده و تامین اجتماعی لرستان نسبت به اعمال اهرم‌های قانونی خود اقدام نکرده است. مدیرکل سازمان تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی لرستان با 11شعبه 220هزار نفر بیمه شده اصلی دارد و در مجموع به 720هزار از مردم استان معادل حدود 45درصد جمعیت لرستان خدمات‌دهی می‌کند.


شناسایی نیازهای بهداشتی، درمانی مازندران

ساری| دکتر فرهنگ بابامحمودی، مشاور رییس دانشگاه در امور مشارکت‌های مردمی و عضو مجمع خیرین سلامت استان در نخستین جلسه سومین دوره هیات‌مدیره مجمع خیرین سلامت استان اظهار کرد: برای شروع هر اقدام و عملی در حوزه خیرین سلامت باید هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد و این عمل مستلزم سیاست‌گذاری براساس نیازهای حوزه بهداشت و درمان است. دکتر بابامحمودی عمر بالا و فرسوده بودن دستگاه‌های دیالیز را از مشکلات بخش درمان عنوان کرد و گفت: خیرین می‌توانند در جایگزین کردن دستگاه‌های دیالیز به جای دستگاه‌های قدیمی به ما کمک کنند. دکتر فرزاد گوهردهی، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان افزود: برای مرتفع کردن مشکلات حوزه سلامت باید از توانمندی‌های اعضای هیات‌مدیره مجمع خیرین استان و توانایی‌های افراد و ظرفیت‌های بیرون از مجمع استفاده کنیم تا در کمترین زمان به اهداف تعیین شده، دست یابیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر