اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۰۵

ادامه روند نزولی نرخ دلار در بازار آزاد

صرافان ارز و سکه روز یک‌شنبه یک دلار امریکا را با 67ریال کاهش نسبت به روز شنبه 34هزار و 497ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 10هزار ریال کاهش 10میلیون و 460هزار ریال دادوستد کردند. یک یورو در بازار آزاد تهران تا ظهر با 13ریال افزایش قیمت، 39هزار و 337ریال و هر پوند انگلیس نیز با 30ریال افزایش نسبت به روز شنبه 50هزار و 780ریال مبادله شد. امروز صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 10هزار ریال افت قیمت، 10میلیون و 480هزار ریال ارزش‌گذاری کردند. همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی با 30هزار ریال افت نسبت به روز شنبه پنج میلیون و 420هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت دو میلیون و 930هزار ریال فروخته شد. بر پایه معاملات دیروز، هر قطعه سکه یک گرمی طلا با 10هزار ریال افزایش، دو میلیون و 20هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز با چهار هزار و 800ریال کاهش قیمت یک میلیون و 68هزار و 100ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز بدون تغییر، یک هزار و 293.4 دلار اعلام شد.


توضیح شاپرک درباره خرید از شرکت امریکایی

به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر وجود یا عدم وجود مجوز شرکت شاپرک (شرکت شبکه الکترونیک پرداخت) برای خرید نرم‌افزار امریکایی، این شرکت درباره خرید نرم‌افزار از شرکت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درخصوص عقد قرارداد با یک شرکت امریکایی و ابراز نگرانی در مورد نشت اطلاعات، لازم به توضیح می‌داند که نرم‌افزار SAS یک نرم‌افزار تحلیل آماری و مدلسازی عمومی است که داده‌های آزمایشی و غیرحساس را تحلیل کرده و امکان مدلسازی فرآیندهای تشخیص را در محیط ایزوله به کارشناسان مربوط می‌دهد. این نرم‌افزار روی سامانه‌های برخط و داده‌های اصلی نصب نشده و تهدیدی امنیتی را متوجه سامانه‌های حساس بانکی نمی‌کند. در ادامه این توضیح آمده است، ضمن اینکه قرارداد موصوف با شرکت امریکایی منعقد نشده و این قرارداد با یکی از نمایندگان رسمی این شرکت که مدیریت و مالکیت 100درصد ‌ایرانی دارد، بسته شده است. شرکت شاپرک از رسانه‌های محترم درخواست می‌کند پیش از انتشار اخبار و ایجاد نگرانی در سطح جامعه، با مشاوره گرفتن از کارشناسان و مطالعه عمومی در مورد موضوع بحث، تحلیل دقیق‌تری از موضوع ارائه دهند.


رونمایی از نسخه جدید بانکداری مجازی ‌پاسارگاد

نسخه جدید بانکداری مجازی بانک ‌پاسارگاد، با طراحی و ظاهری جدید عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ‌پاسارگاد، جهت رفاه حال مشتریان گرامی، تغییراتی در طراحی و شکل ظاهری نسخه جدید بانکداری مجازی بانک ‌پاسارگاد، اعمال شده که باعث سهولت دسترسی کاربر به منوهای مختلف همچنین بهره‌مندی بهتر از خدمات آن شده است. این نسخه علاوه بر تغییر در طراحی ظاهری، امکاناتی مانند قابلیت تطبیق با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش همچنین قابلیت تطبیق با مرورگرهای مختلف را داراست. براساس این خبر، نسخه جدید بانکداری مجازی از طریق آدرس https://ib.bpi.ir قابل دسترس است. همچنین مشتریان گرامی می‌توانند از طریق صفحه اصلی سایت بانک ‌پاسارگاد به نشانی www.bpi.ir نیز وارد صفحه بانکداری مجازی خود شوند. لازم به ذکر است نسخه قدیمی هم به مدتی محدود از طریق آدرس

https://ibank.bankpasargad.com برای مشتریان قابل استفاده است. براساس این خبر، هم‌میهنان گرامی قادر خواهند بود از طریق بانکداری مجازی خود، علاوه بر خدمات گذشته از خدمات جدیدی تحت عنوان «پایای گروهی از طریق رابط کاربری و فایل، کارتابلی و غیرکارتابلی» و «ساتنای کارتابلی» نیز بهره‌مند شوند. گفتنی است مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک ‌پاسارگاد به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان است.


صف وام مسکن

در نیمه دوم94 طولانی‌تر شد

صف دریافت‌کنندگان انواع تسهیلات مسکن بانک مسکن در نیمه دوم سال گذشته 67.7درصد نسبت به نیمه اول افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، درحالی که انواع وام‌های پرداختی ازسوی بانک مسکن در سال94 نسبت به سال93 با کاهش 5درصدی مواجه بود، تسهیلات در نیمه دوم سال94 مقداری نسبت به نیمه اول شتاب گرفت که یکی از دلایل آن موافقت با پرداخت تسهیلات 100میلیون تومانی ساخت مسکن به انبوه‌سازان بود. بنا بر اعلام مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن، در سال94 بالغ بر ۱۷هزار و ۸۰۰میلیارد تومان انواع تسهیلات بخش مسکن ازسوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شد. این درحالی است که تسهیلات پرداختی در سال93، ۱۸هزار و ۸۰۰میلیارد تومان بود. محمدحسن مرادی با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل این میزان کاهش، مربوط به تسهیلات 6ماهه ابتدایی سال۹۴ است، گفت: روند پرداخت در 6ماهه دوم سال۹۴ به‌خصوص در سه ماهه پایانی آن، افزایشی بوده ضمن اینکه در زمستان پارسال به‌طور متوسط در هر ماه 2هزار و ۱۳۰میلیارد تومان تسهیلات بابت موارد مذکور پرداخت شده، درحالی که مصارف بانک در 3فصل ابتدایی (بهار، تابستان و پاییز)۹۴، به‌طور متوسط ماهانه حدود ۱۲۰۷ (هزارودویست‌وهفت) میلیارد تومان بوده است که از این نظر رشد ۶۷,۷درصدی مشاهده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر