دورهمی بازیگران در تئاتر شهر

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۸۷

سیزدهمین جشن بازیگر شامگاه شنبه 11اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد. این مراسم با روشن کردن شمع‌هایی که در گوشه‌های سن سالن اصلی وجود داشت به یاد داوود رشیدی توسط احترام برومند که اجرای این برنامه را برعهده داشت، آغاز شد.

در بخش معرفی برگزیدگان سیزدهمین دوره جشن، بازیگران برگزیده بعد از خواندن جمله‌یی کوتاه از سوی هیات داوران در توصیف بازیشان روی صحنه حاضر شدند و هر یک سخنان کوتاهی را مطرح کردند.

فرید قبادی یکی از بازیگران برگزیده که به خاطر بازی در نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی مورد تقدیر واقع شد، بیان کرد: برای هر بازیگر، بازی در نقشی که خوب نوشته شده است یک شانس است و این اتفاق برای من رخ داد.

با پایان سخنان قبادی، حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش «ترور» که در میان تماشاگران حضور داشت، خطاب به هیات داوران نسبت به توصیفی که نمایشنامه این اثر داشتند، اعتراض کرد و گفت: نقش او، تک ساحتی و تکراری نبود. متاسفم اگر این نمایشنامه را این‌گونه ارزیابی کردید.

بهناز جعفری دیگر هنرمند برگزیده نیز در توصیف احساس خود بیان کرد: من نخستین کار زندگی‌ام را در این صحنه اجرا کردم، اکنون احساس امنیت می‌کنم، چرا که احساس می‌کنم در خانه‌ام هستم. اعتراف می‌کنم با بازی در نمایش «اتاق ورونیکا» دوباره احیا شدم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ماه مه ‌همزمان با روز جهانی ‌ام‌اس است. خواهشمندم با افرادی که درگیر آن هستند مانند بیمار برخورد نکنید آنها احتیاج دارند درک شوند و از استرس دور بمانند.

الهام کردا نیز که به واسطه بازی در نمایش «شنیدن» به کارگردانی امیررضا کوهستانی تجلیل شد، گفت: این دومین سالی است که در این جشنواره تقدیر می‌شوم. از کوهستانی که مرا برای ایفای این نقش انتخاب کرد، سپاسگزارم. بازی در کارهای او شاید بسیار ساده به نظر می‌رسد اما بسیار سخت و پیچیده است.

صابر ابر بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما به خاطر نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده تقدیر شد. او ضمن تقدیر از تمام افرادی که در کنار او بودند، عنوان کرد: من با بهترین‌ها بزرگ شدم و از آنها آموختم. قدر همه آنها را می‌دانم. اگر بزرگ شدم به خاطر کسانی است که کنار من بودند.

داریوش اسدزاده از جمله هنرمندان پیشکسوتی بود که در این مراسم حضور داشت. او که برای اهدای تندیس‌ها به بازیگران برگزیده به صحنه آمده بود گفت: 73 سال پیش وارد تئاتر شدم. آن زمان تنها 12 بازیگر بود و اکنون هزاران عاشق سینه چاک دارد. لذت می‌برم، وقتی می‌بینم بذری که کاشتیم سبز شده است.

اجرای استندآپ کمدی امیر کربلایی‌زاده، موسیقی گروه ژیوار و اجرای حرکات فرم از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

گفتنی است، در این مراسم هنرمندانی چون دکتر محمدرضا خاکی، علی رامز، پرویز پورحسینی، خسرو احمدی، محمد ابراهیمیان، اصغر همت، عبدالله اسکندری، کاظم بلوچی، مهرانه مهین‌ترابی، پانته‌آ پناهی‌ها، صدیق تعریف، فهیمه رحیمان، حمیدرضا نعیمی، نوشین تبریزی، حسام‌الدین سراج، اسماعیل خلج، سیروس الوند، سیاوش چراغی‌پور، رضا ثروتی، یاسر خاسب، مهدی میامی، جعفر والی و... حضور داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر