روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۷۳

انتقال آب دریای خزر جیب عده‌ای اندک را پر می‌کند- خانه ملت| محمد دامادی نماینده ساری در مجلس با تکید بر اینکه انتقال آب دریای خزر جیب عده‌یی اندک را پر می‌کند، گفت: به‌طور متوسط سالانه یک‌میلیارد و ۵۶۸میلیون دلار واردات برنج صورت می‌گیرد که این میزان واردات یعنی ضربه کمرشکن به کشاورز و شالیکار. وی همچنین افزود: تحلیل ترکیب مجلس آینده بیانگر آن است که مردم به‌دنبال مجلسی هستند که عاری از هیاهو و جنجال باشد و می‌خواهند همزمان با تصمیمات عقلانی دولت و دیگر دلسوزان کشور، قدم‌های جدی و عملی را به‌سوی مشکلات اقتصادی بر دارند.

سفر رییس‌جمهور کره‌جنوبی به ایران متاثر از برجام است-ایسنا| نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر رییس‌جمهور کره‌جنوبی متاثر از برجام و فضایی است که به وجود آمده، گفت: کره‌جنوبی باید روابطش را با ایران متعادل، متوازن و معقول کند. وی تصریح کرد: تصمیم ما بر این است که از ظرفیت همه کشورها استفاده کنیم، این‌گونه نیست که در یک شرایط تنگنا قرار داشته و ما مجبور باشیم با یک یا دو کشور معاملات تجاری داشته باشیم. در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای توسعه مناسبات در مقابل ما وجود دارد، درنتیجه کره‌جنوبی باید تلاش کند در یک شرایط رقابتی جدید جای خود را باز کند.

استماع گزارش هیات اعزامی به چک و لهستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس-ایرنا| نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بااشاره به استماع گزارش هیات اعزامی به جمهوری چک و لهستان در جلسه این کمیسیون گفت: در این گزارش بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های جمهوری چک و لهستان توصیه شده است. وی با بیان این مطلب افزود: همچنین در این جلسه بعضی ایرادات وارده ازسوی شورای نگهبان درخصوص لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرزی دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان پس از طرح و بررسی، درنهایت ایرادات مطروحه رفع شد.

تسویه بدهی نفتی هندی‌ها در آستانه سفر مودی به تهران- ایسنا| به نوشته روزنامه هندو، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند به‌ منظور برقراری توازن در روابط کشورش با آسیای غربی قصد دارد در روزهای اول تا 3خردادماه به ایران سفر کند. منابع مطلع از این سفر به روزنامه هندو گفتند که هدف مودی از این سفر برقراری ارتباط، حوزه انرژی و توازن در منطقه است. همچنین به گفته این منابع آگاه، نخست‌وزیر هند در این سفر به چابهار خواهد رفت و هدف وی پیشبرد طرح‌های یک خط لوله گاز زیردریایی به طول 1400کیلومتر است که چابهار را به ایالت گجرات در غرب هندوستان وصل می‌کند. همچنین رسانه‌های هندی می‌گویند این کشور آماده است در آستانه سفر نارندرا مودی نخست‌وزیر هند به تهران 6.5میلیارد دلار از بدهی‌های نفتی خود را به ایران بپردازد.

امریکا را رسوا می‌کنیم- ایلنا| محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: برای گزارش بی‌اساس امریکا درباره وضع حقوق بشر در ایران به‌زودی پاسخ جدی به این موارد خواهیم داد و امریکا را در عرصه حقوق بشر رسوا خواهیم کرد، کشوری که نماد ضدیت با حقوق بشر است، نمی‌تواند منادی حقوق بشر باشد. امریکا از رژیم‌های کودک‌کش در منطقه حمایت می‌کند و آنها را شریک راهبردی می‌داند. وی افزود: ادعای امریکا درباره حقوق بشر فکاهی‌ترین پدیده قرن است و ما پاسخ مفصلی آماده کرده‌ایم که منتشر می‌شود.

دیدار ظریف با دبیرکل جنبش حماس، سفیر مونته نگرو و ایسلند- آنا| رمضان عبدالله دبیرکل جنبش حماس صبح دیروز در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف، دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرده بود. گفتنی است بررسی آخرین تحولات مربوط به فلسطین مهم‌ترین محور رایزنی‌ها بود. ظریف همچنین با برانکو میلیچ سفیر مونته‌نگرو و هرمن اینگلف سون سفیر ایسلند دیدار و در رابطه با گسترش همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد.

خط هوایی تهران- سئول تا پایان2016 برقرار می‌شود- ایرنا| کانگ‌ هو این وزیر زمین، زیرساخت و حمل‌ونقل کره‌جنوبی در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه همکاری کره‌جنوبی و ایران، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک زمینه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل‌‌ونقل و زیرساخت‌ها افزایش یابد. وی گفت: در سفر رییس‌جمهوری کره‌جنوبی به تهران دو یادداشت تفاهم ریلی میان ایران و کره‌جنوبی به امضا می‌رسد و تا پایان2016 خط هوایی بین تهران و سئول برقرار می‌شود.

نمی‌گویم اتوبوس‌ها برای کدام جریان بود-آنا|حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت اتوبوس‌های متوقف شده در دور اول انتخابات گفت: نمی‌گویم اتوبوس‌های انتقال رای‌دهندگان در دور اول انتخابات مجلس دهم متعلق به چه کاندیدایی یا جریانی بوده است. امیری در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه «چرا برای افکار عمومی روشن نمی‌کنید که این اتوبوس‌ها برای کدام کاندیدا و جناحی بوده است؟» پاسخ داد: نمی‌گویم، زیرا پاسخ به این پرسش دیگر فایده‌یی ندارد. همان‌طوری که پیش‌تر گفتم، طرح چنین مباحثی جز بگومگوهای سیاسی دربر نخواهد داشت، بنابراین در شرایط کنونی به وحدت و اتحاد نیاز داریم نه اختلافات سیاسی.

رقابت برای ترکیب هیات‌رییسه مجلس بسیار جدی است- ایسنا| ابوذر ندیمی یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است: رقابت برای ترکیب هیات‌رییسه مجلس دهم بسیار جدی است، ضمن اینکه رقابت همچنان میان لاریجانی و عارف خواهد بود. ندیمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در هر حال رقابت همچنان میان لاریجانی و عارف خواهد بود، با این تفاوت که لاریجانی در صدر است مگر اینکه کسی موازنه را به‌هم بزند. این نماینده مجلس تصریح کرد: البته از جانب اصلاح‌طلبان که بعید است چنین اتفاقی بیفتد اما در جناح اصولگرا محتمل است، بنابراین اگر چنین اتفاقی نیفتد طبیعتا لاریجانی در سال اول با تفاوت کمی رییس مجلس می‌شود و در سال‌های بعد با تفاوت قابل‌توجهی رییس باقی می‌ماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر