اخبار بورس

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۵۶

بازدید هیات کره‌ای از سازمان بورس و اوراق بهادار

هیاتی به سرپرستی رییس کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی و رییس کمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی این بازار، دیروز با رییس سازمان بورس و مدیران ارشد این نهاد دیدار کردند. ژئونگ اون بو، رییس کمیسیون خدمات مالی و رییس کمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی بازار کره جنوبی در راس هیاتی از این کشور، صبح دیروز با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد این نهاد دیدار کرد. هیات همراه متشکل از تارک یونگ سونگ، مدیر بخش خدمات مالی بین‌المللی و چویی جونگ وون، معاون وی، ژئونگ اون بو را همراهی کردند.

محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح تاریخچه همکاری دو بورس ایران و کره جنوبی، همکاری آتی بسیار درخشانی را برای هر دو نهاد در آینده‌یی نزدیک پیش بینی کرد. در ادامه، «اون بو» به نمایندگی از FSC (کمیسیون خدمات مالی بازار کره جنوبی) آمادگی این نهاد را برای افزایش تعاملات با همتای ایرانی خود اعلام و ادامه این همکاری را برای هر دو طرف مفید ارزیابی کرد. وی یادآور می‌شود؛ کمیسیون خدمات مالی بازار کره جنوبی یک نهاد مرکزی دولتی برای اجرای سیاست‌های خدمات مالی و نظارت بر بازارهای مالی است. این کمیسیون، وظیفه وضع، تصویب مقررات و تنظیم پیش‌نویس قوانین بازارهای مالی را بر عهده دارد. نظارت و بازرسی بر موسسه‌های خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد است. همچنین، اعطای مجوزهای قانونی نظارتی و مجوزهای مربوط برای فعالیت موسسات خدمات مالی، نظارت بر بازارهای سرمایه و نظارت بر معاملات خارجی موسسات خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد در کره جنوبی محسوب می‌شود. در پایان این دیدار، مقرر شد تا با برگزاری جلسات متعدد در ایران و همچنین کره جنوبی، زمینه‌های جدیدی برای همکاری فیمابین ایجاد شود.


بازار بدهی راهی برای بازگشت سرمایه‎ها به بازار

توسعه بازار بدهی و سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت به خصوص انتشار چنین اوراقی توسط دولت، اعتماد را به بازار سرمایه افزایش می‌دهد.

به گزارش سنا، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، در خصوص راهکارهای بازگشت اعتماد به بازار سرمایه با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی شرکت‌های بازار سرمایه گفت: هرقدر شرکت‌ها شفاف‌تر باشند، سرمایه‌گذاران اعتماد بیشتری به بازار سرمایه خواهند داشت. وی به بحث انضباط مالی اشاره کرد و افزود: انضباط مالی برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است که دولت با انتشار اوراق با درآمد ثابت در بازار بدهی قصد دارد این اعتماد را به بازار بازگرداند.

وی ادامه داد: اوراق با درآمد ثابت پرداخت‌های منظمی دارد که دولت در انجام آن موفق بوده و این نکته قابل توجهی برای بازگشت اعتماد به بازار است.

هامونی در برابر اینکه توسعه بازار بدهی سبب شده اقبال به سهام و سرمایه‌گذاری در بازار سهم کاهش یابد و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه‌های خود را در اوراق با درآمد ثابت نگهداری کنند، گفت: بازار بدهی مخاطبان خاص خود را دارد که در همه بازارهای بین‌المللی نیز این بازارها با سرمایه‌گذاران مخصوص به خود سر و کار دارند. وی در تشریح این موضوع افزود: اندازه بازار بدهی در همه دنیا سه تا 4 برابر بازار سهام است اما در ایران تا به حال این‌طور نبوده و به تازگی بازار بدهی نمود پیدا کرده و در حال تبدیل شدن به وزنه‌یی در اقتصاد شده است. هامونی با اشاره به اینکه مخاطبان این بازار خاص هستند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بازار بدهی مخاطب بازار سهام نیستند.


رفت‌و‌آمدهای روز گذشته تالار بورس

نمادهای معاملاتی «دعبید»، «فاذر»، «ولغدر»، «خلنت»، «غدشت»، «فاراک» و «فسرب» به تابلو معاملات بازگشتند؛ نماد «ولساپا» متوقف شد و نمادهای معاملاتی «وآذر» و «تپمپی» مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند. بر اساس پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی پیش بدون محدودیت نوسان قیمت قابل معامله است. در عین حال، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع آذرآب پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات‌مدیره و لیزینگ خودرو غدیر با توجه به لغو برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه)، با محدودیت نوسان قیمت به تابلو معاملات بازگشتند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های لنت ترمز ایران با توجه به اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1395، دشت مرغاب با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، ماشین‌سازی اراک پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و ملی سرب و روی ایران با توجه به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیسم حراج تک قیمتی قابل معامله هستند. نماد معاملاتی شرکت لیزینگ رایان سایپا با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، متوقف شد. افزون بر موارد ذکر شده، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان و پمپ‌سازی ایران مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر