ادامه روند صعودی بازار ارز و سکه

۱۳۹۳/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۸

روز گذشته باز هم دلار مسیر افزایش را انتخاب کرد. دلار که از شنبه مسیر صعودی را برای خود برگزیده است، دیروز نیز با رشد 0.62‌درصدی و افزایش 20تومانی نرخ به کار خود پایان داد. یورو، پوند و درهم نیز روز گذشته روی مدار صعود بودند که در این میان افزایش نرخ پوند بیش از همه ارزهای مبادلاتی بود، رشدی 0.76‌درصدی و صعود نرخ 40تومانی.

دلار که روزشنبه را با افزایش چشمگیر نرخ و صعود 40تومانی به پایان رسانده بود، روز گذشته نیز به این روند هر چند با نصف رشد نرخ ابتدای هفته ادامه داد و با افزایش 20تومانی نسبت به روز شنبه خود در جایگاه 3258تومان آرام گرفت، افزایش ناگهانی دو روز گذشته دلار تحت تاثیر عوامل روانی شکل گرفته است، عواملی اعم از: به نتیجه نرسیدن مذاکرات و حل نشدن اختلافات.

البته برای بازار ارز کشور این سناریو جدید نیست و این اسکناس پشت سبز پیش‌تر از اینها نیز این روزها را به خود دیده است.

با شروع هفتمین دور مذاکرات هسته‌یی از روز جمعه 28 شهریور ماه همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل بازار ارز به‌صورت فعالانه در برابر اخبار دریافتی از این دو رخداد گارد قیمتی گرفت و از روز شنبه گذشته روند قیمتی دلار تغییر و در جهت کاهشی قرار گرفت، این در حالی است که فعالان بازار با عبور دلار از سطح مقاومتی 3200تومان دامنه‌یی جدید را برای دلار پیش بینی کرده بودند. البته تحلیلگران اثر‌گذاری اخبار مذاکرات را مقطعی و موقتی قلمداد کردند و معتقد هستند به علت خوب بودن وضعیت ورودی، بازار دیگر شاهد نوسانات شدید گذشته نخواهد بود. انواع سکه نیز روز گذشته در ایران روندی صعودی را طی کردند؛ سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام به ترتیب با رشد 0.32 و 0.85 و 0.74‌درصدی و افزایش قیمت 3، 4و 2هزار تومانی به قیمت‌های 938، 475، 271هزار تومان در بازار معامله شدند. هر گرم طلای 18عیار ایران به قیمت 96هزار و 600تومان دادوستد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر