صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی کشور

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۳۱

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژه بزرگ صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی کشور در خلیج‌فارس از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست امسال آغاز می‌شود. پروین فرشچی، توسعه گردشگری دریایی در سواحل و دریاهای جنوب و شمال کشور را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست ذکر کرد و گفت: تاکنون از این پتانسیل آن‌گونه که باید بهره‌برداری لازم صورت نگرفته است و مسوولان مربوطه در سازمان‌های دریایی اقدام جدی در این خصوص انجام نداده‌اند.

وی افزود: در آب‌های خلیج‌فارس تعداد زیادی جزیره وجود دارد که این جزایر نیز هنوز مورد استفاده گردشگری قرار نگرفته‌اند.

فرشچی بیان کرد: هنوز راه دسترسی گردشگران به بسیاری از این جزایر وجود ندارد در حالی که می‌توان گردشگران بسیاری را به این جزایر جذب کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: اقدامات عملی برای تهیه شناسنامه زیست محیطی برای جزایر جنوبی کشور آغاز شده است. وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال جاری شناسنامه جزایر جنوبی کشور تهیه خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: تهیه شناسنامه برای این جزایر یک پروژه طولانی مدت است اما امیدواریم با انجام مطالعات به صورت پیوسته بتوانیم هر چه سریع‌تر به شناسنامه محیط زیست تک تک جزایر جنوبی کشور دست یابیم.

به گفته فرشچی، طبق مطالعات انجام شده، هم‌اکنون ۳۵ جزیره در خلیج‌فارس شناسایی شده‌اند که برخی از آن مسکونی و برخی نیز خالی از سکنه هستند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین افزود: با تهیه این شناسنامه موقعیت زیست محیطی جزایر مشخص می‌شود و بر اساس آن می‌توان عملیات حفاظت محیط زیست را متناسب با نیاز هر جزیره انجام داد.

فرشچی در ادامه بیانات خود یادآور شد: همچنین تهیه شناسنامه زیست محیطی جزایر باعث آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم به ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سفر به این جزایر و ایجاد امکانات گردشگری و طبیعت‌گردی در آنجا خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر