لزوم آزادسازی چرخه اکران فیلم‌های سینمایی

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۲۹

شورای راهبردی سینمای ایران معتقد است که باید چرخه اکران فیلم‌های سینمایی به شکل آزاد اجرا شود.

به گزارش ایلنا متن بیاینه پنجم این شورا به شرح زیر است: ضمن تبریک موفقیت سینمای ایران در جلب مخاطبان در دو ماه نخست سال ١٣٩۵ شورای راهبردی سینمای ایران با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن سینمای ایران به عنوان یک صنعت ملی در حوزه قوانین و دستوالعمل‌ها، لازم می‌داند پیرامون مساله پخش و اکران فیلم‌ها نکاتی را طرح کند.

با توجه به مساله بحران مخاطب و ریزش آن در سال‌های گذشته، که نقش اصلی در عدم رشد بخش خصوصی سینما را دارد، این شورا بر این باور است که رابطه مخاطب و سینما تنها در صورتی در بهترین مسیر خود حرکت خواهد کرد که نمایش فیلم در سینماهای ایران صرفا در رابطه سینمادار با تهیه‌کننده تعریف شود. تجربه نشان داده، وجود هر گونه واسطه به ارتباط گسترده و سالم فیلم با مخاطب خدشه وارد کرده و احتمالا باعث ایجاد رانت‌های مختلف برای برخی افراد و نهاد‌ها خواهد شد. شورای راهبردی با تکیه بر آمار و تحقیقات و تجربیات سال‌های گذشته بر این عقیده است که با این شکل نمایش سهمیه‌یی سینمای ما هیچگاه صاحب فیلم‌های بزرگ و پرمخاطب نخواهد شد و نحوه شکست و پیروزی فیلم‌ها بر مداری نامشخص و ناعادلانه

خواهد چرخید. با آزادسازی چرخه اکران و ضابطه‌مند کردن نحوه نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما، این مکان برای رویارویی بی‌واسطه سینما با مخاطب فراهم می‌شود و تنها وجود یک نهاد بازرسی برای پیگیری حقوق تضییع شده سینماگران و صاحبان سالن‌ها کفایت خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر