کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۲۶

ذخیره‌سازی 600میلیون

متر مکعب آب در کشور

ایرنا ‌ جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب از پارسال 600میلیون متر مکعب آب در سطح کشور ذخیره شد. جهانگیری در تصریح سخنانش گفت: تکلیف ما برای جبران کسری مخازن آب کشور، پارسال 455میلیون متر مکعب بود که این عملکرد 155میلیون مترمکعب بیشتر از برنامه بود. وی همچنین اظهار کرد: ایده اولیه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب مربوط به سال‌های گذشته است اما این طرح، چندین سال تعطیل بود و در سال 1394 با تاکید دولت یازدهم بر حفاظت از منابع آبی کشور دوباره اجرا شد. معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: این طرح برای نجات منابع آب زیرزمینی ایران اجرا می‌شود تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این آب‌ها استفاده کنند.


ایران بزرگ‌ترین صادرکننده نفت کوره در جهان

مهر ‌ سید ناصر سجادی مهر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، درباره آخرین وضعیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران در سال جاری، گفت: پس از جهش دو برابری صادرات گازوئیل، صادرات نفت کوره و گاز مایع ایران هم با افزایش همراه شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه با کاهش مصارف داخلی، حجم صادرات گاز مایع و نفت کوره کشور با افزایش روبه‌رو شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف نفت کوره کشور حدود ۴۵درصد کاهش یافته است. این مقام مسوول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به‌طور متوسط روزانه حدود 13.5میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است، گفت: حجم صادرات نفت کوره ایران از مرز ۳۱میلیون لیتر در روز عبور کرده است و هم‌اکنون ایران به بزرگ‌ترین صادرکننده این محصول نفتی تبدیل شده است.


تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت با گروه IFP

شانا ‌ پژوهشگاه صنعت نفت و گروه IFP فرانسه در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، توافقنامه همکاری امضا می‌کنند. پژوهشگاه صنعت نفت و گروه IFP فرانسه پیرو مذاکرات قبلی فیمابین و توافقنامه‌یی که در نمایشگاه بیست و یکم امضا می‌کنند، همکاری در 8 موضوع فناورانه را در دستور کار مشترک قرار می‌دهند که مبحث ازدیاد برداشت در اولویت این همکاری‌ها قرار دارد؛ همچنین دو طرف در زمینه شیرین‌سازی گاز طبیعی و مدیریت آب همکاری کرده و ایجاد مرکز مشترک دوره‌های تخصصی بین‌المللی برای ارائه خدمات به صنعت نفت ایران و منطقه از دیگر مفاد توافقنامه خواهد بود. همچنین مباحثی نظیر برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه، ازدیاد برداشت از میدان یادآوران، کاهش خوردگی، حفاظت از محیط زیست و مطالعه روش‌های پیشرفته زمین‌شناسی نیز در دستور کار مشترک این دو مرکز تحقیقاتی قرار می‌گیرد.


آخرین اخبار بنزین و گازوییل

باشگاه خبرنگاران جوان ‌ عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر توزیع بنزین دونرخی گفت: در صورتی که دولت ابلاغ کند، ملزم به اجرا خواهیم بود اما اعتقادی به دونرخی بودن نداریم، زیرا با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد ما تک نرخی ماندن است و فقط در صورت موافقت دولت قیمت بنزین از مهرماه سال جاری دونرخی خواهد بود، از این رو تلاش می‌کنیم که از بنزین تک نرخی در سال 96 دفاع کنیم. کاظمی در خصوص تخصیص سوخت براساس پیمایش به خودروهای سنگین گفت: طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش از ابتدای سال گذشته آغاز شد و با اجرای آن مصرف سوخت در کشور کنترل شد. کاظمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل‌سوز فاقد بیمه شخص ثالث روزانه حدود1.5 تا 2میلیون لیتر دیگر صرفه‌جویی داشته باشیم.


تلفات فنی برق تهران

3درصد است

ایسنا ‌ غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه تهران بااشاره به وضعیت تلفات برق تهران گفت: تلفات فنی ناشی از تجهیزات شبکه و تلفات غیرفنی شامل استفاده از برق غیرمجاز است. وی در تصریح سخنانش گفت: در حال حاضر برق تهران تلفات غیرمجاز ندارد، چراکه شبکه‌های دراختیار شرکت برق منطقه‌یی تهران امکان استفاده از برق غیرمجاز را ندارد. مدیرعامل برق منطقه تهران با بیان اینکه تلفات غیرمجاز در شبکه‌های توزیع اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه برق منطقه‌یی تهران دارای شبکه‌های فوق توزیع است، لذا تلفات غیرمجاز در این شبکه صورت نمی‌گیرد. خوش‌خلق تصریح کرد: از نظر تلفات غیرفنی تلفات برق منطقه‌یی تهران صفر ولی از نظر تلفات فنی برق منطقه‌یی تهران عدد 2 تا 3درصد را به خود اختصاص داده است. وی با بیان اینکه این میزان تلفات باتوجه به وسعت شبکه منطقی و استاندارد است، ادامه داد: باتوجه به اینکه شبکه‌های انتقال و فوق توزیع نسبت به شبکه‌های توزیع از نظر سطح ولتاژ بالاتر هستند لذا نسبت تلفات آنها نیز کمتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر