برخی بندهای آییننامه جدید حمایت از خریداران خودرو که متوجه شرایط پیشفروش، ضوابط فروش و خدمات پس از فروش خودروهاست، عبارتند از: درباره پیشفروش خودروها، ابتدا باید مجوز اخذ شود
تعداد خودرو پیش فروش شده و زمان تحویل باید مشخص شود.
50 درصد قیمت خودرو را خودروسازان میتوانند اول بگیرند
فروشندهها باید در این زمینه در سامانهیی، مشخصات کامل خودرو را منعکس کنند
مصرف سوخت، قدرت موتور و سایر مشخصات خودرو برای خریدار باید مشخص شود
خدمات سیار رایگان برای خریدار باید
قید شود
خودروساز باید ظرف 48 ساعت خودرویی که مشکل دارد را تعمیر کند
حداکثر زمان برای تحویل خودرو نقدی باید 30 روز باشد
تضمین گارانتی قطعات باید 10 هزار کیلومتر تا 6 ماه باشد
سازمان صنعت، معدن و تجارت در استانها، محل دریافت شکایت شدهاند
سامانهیی در حال طراحی است که در سطح استان پیگیر پاسخگویی به شکایات باشند.
عیوب خودرو هم باید به صورت سیستماتیک مشخص شود
به ازای هر روز تاخیر در تحویل خودرو، خسارت باید به خریدار پرداخت شود
سند فروش و صورتحساب خودرو باید تفکیک شود
بیمه شخص ثالث اگر تخفیف دارد، در صورت حساب خودرو قید شود که البته باید به نفع خریدار باشد، نه تولیدکننده
جایگاههای تعمیراتی رتبهبندی و ملزم شدهاند که رتبه خود را بالای تابلو مشخص کنند
کلیه حقوق مصرفکنندگان در تعمیرگاهها باید نصب شود و در معرض دید مشتری قرار گیرد