درخواست سرمایه‌گذاری 9 شرکت داخلی و خارجی در بنادر ایران

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۱۷

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 9 سرمایه‌گذار از شرکت‌های بزرگ کشتیرانی و شرکت‌های بزرگ بنادر از همه بنادر کشور درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدی‌نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر امیرآباد از بنادر بزرگ دریای خزر به شمار می‌رود و امکان ارتباط با کشورهای آسیای میانه و روسیه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد نخستین بندر کشور در ارتباطات ریلی است، افزود: معرفی بندر امیرآباد به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی از اقدامات خوب دولت محسوب می‌شود.

سعیدی نژاد با اشاره به اینکه بندرامیرآباد 1060هکتار وسعت دارد که بخش زیادی از آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: در ادامه توسعه بندر در سمت شرق و جنوب برنامه‌هایی برای امکان سرمایه‌گذاری فعالیت‌ها در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سال گذشته 560میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد منعقد شده که بخش زیادی از آن در حال اجراست.

وی با بیان اینکه توسعه بندر پیشرفت عملیاتی خوبی داشته است، افزود: در بازدیدی که داشتیم حوضچه شماره دو بندر آماده بهره‌برداری است و اکنون در حال تجهیز هستیم.

سعیدی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت بندر از 4.5میلیون تن در سال به 5.7میلیون تن در سال و تعداد اسکله‌ها نیز از 6 به 11 اسکله افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از برجام جریان ورود کالا رشد داشته و علاقه به سرمایه‌گذاری به کشور بیشتر شده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام عمدتا در دو بندر جنوبی، چابهار و شهید رجایی بوده و 9 سرمایه‌گذار از شرکت‌های بزرگ کشتیرانی و شرکت‌های بزرگ بنادر از همه بنادر درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

وی افزود: درخواست‌های سرمایه‌گذاران در دست بررسی است که امید می‌رود ظرف دو ماه آینده شرکت‌هایی که شرایط لازم را دارند اعلام آمادگی کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هر سال نشست مشترکی میان روسای بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر برای هماهنگی بیشتر انجام می‌شود و طبیعی است که بنادر ایران جزو بهترین بنادر از نظر ظرفیت، امکانات و نیروی انسانی دریای خزر است.

وی افزود: همه آنچه در بندر امیرآباد سرمایه‌گذاری شده عمدتا برای عملیات صادرات و واردات است و این منطقه ویژه اقتصادی است که بخش زیادی از محصولات این منطقه و نیز نیازها و مواد اولیه از طریق کشورهای سی‌آی اس تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حمایت‌ها از خطوط و کشتی‌ها به صورت غیرمستقیم از طریق تامین تسهیلات ارزان قیمت که سازمان در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد یا کاهش هزینه‌های بندری صورت می‌گیرد اما در مورد نرخ، شناورها آزاد هستند و می‌توانند در یک فضای رقابتی با کشورهای دیگر رقابت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر