اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۰۹

تشکیل کارگروه شهرک کشاورزی در گلستان

گرگان استاندار گلستان با اشاه به اهمیت مسائل کشاورزی در استان گلستان، اظهار کرد: کارگروهی در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان جهت ایجاد شهرک کشاورزی در قالب پکیجی 6هزار هکتاری تشکیل خواهد شد. به گزارش ایسنا، حسن صادقلو در دیدار با قزلسفلو رییس پژوهشکده محیط‌های خشک ایران با بیان اینکه ایده این شهرک کشاورزی ارائه شده و مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح شهرک کشاورزی در واقع طرحی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، چرا که بر محور تقویت تولید داخلی، صادرات و همچنین استفاده از دانش روز بنیان‌گذاری شده است.


تجارت چمدانی در مسیر اقتصادمقاومتی است

زابل امام جمعه زابل گفت: طرح تجارت چمدانی در سیستان منافاتی با اقتصادمقاومتی ندارد بلکه با مدیریت صحیح این طرح می‌توانیم در راستای اقتصادمقاومتی و تعامل بین کشور ایران و کشورهای همسایه گام ‌برداریم. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه زابل در مصلای المهدی زابل با اشاره به روز کار و کارگر بیان کرد: تلاش کنیم فرهنگ کار و کارگری را نهادینه کنیم و بدانیم که کار عار نیست، این صحیح نیست که جوان ما به فکر نشستن پشت میز باشد، باید ورود کنند به عرصه تولید، فکر و اندیشه خودشان را خوب به‌کار ببرند. وی ادامه داد: با حمایت و مدیریت دولتمردان و سپاه پاسداران در همین سیستان با وجود خشکسالی کارهای خوبی در عرصه شیلات، تولید عسل و کشاورزی انجام می‎شود که جای قدردانی دارد.


احیای نخستین دانشگاه طب جهان در اصفهان‌

اصفهان مدرس ابن سینا به عنوان نخستین دانشگاه طب جهان در اصفهان احیا و با حضور رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد. به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی روز گذشته در مراسم افتتاح «مدرس ابن سینا» اظهار داشت: مدرس ابن سینا در گذشته مکتب شیخ الرییس و محلی بوده که ابوعلی سینا دانشمندان پزشکی را مورد تعلیم قرار داده است. رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ابن سینا تا 18 سالگی کتاب‌های بسیاری خواند و از اساتید بسیاری تعلیم گرفت، گفت: ابن سینا از لحاظ علمی قانع شده بود و در آن سن چیزی نبود که به معلومات او اضافه شود.


المپیاد ورزشی فوتسال دختران در مینودشت

گرگان افتتاحیه المپیاد ورزشی فوتسال دختران زیر 14 سال استان، در منطقه شرق گلستان، نهم اردیبهشت در شهرستان مینودشت برگزار شد. اعظم شیردل، نایب‌رییس هیات فوتبال شهرستان مینودشت و مسوول برگزاری مسابقات شرق گلستان در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: بازی‌های المپیاد ورزشی فوتسال دختران در منطقه شرق گلستان با شرکت 4 تیم از شهرستان‌های مینودشت، گنبد، آزادشهر و علی آباد در تاریخ‌های 9 و 15 الی 17 اردیبهشت در سالن شهید سید منصور حسینی شهرستان مینودشت برگزار می‌شود. عضو کمیته استعدادیابی دختران فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه ۲۰ اردیبهشت در مینودشت مسابقه نیمه نهایی پیگری می‌شود، ادامه داد: با صعود ۴تیم از غرب و شرق به مسابقه نیمه نهایی و انجام بازی ضربدی در این مرحله، دو تیم برتر به فینال این بازی‌ها که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت در گرگان برگزار خواهد شد صعود می‌کنند.


برگزاری جشنواره موسیقی نواحی

کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از انجام تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان خبر داد محمدرضا علیزاده در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: استان کرمان یکی از غنی‌ترین طیف‌های موسیقی نواحی را در خود جای داده و همین مساله جذابیت‌های موسیقی نواحی در کرمان را افزایش داده است. وی از حضور هنرمندان گمنام در نواحی مختلف کرمان و سازهای منحصر به فرد در استان خبر داد و افزود: این پتانسیل‌های قابل توجه، جزیی از فرهنگ شفاهی استان کرمان است که باید مستند‌سازی و حراست و به نسل‌های بعد منتقل شود. وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در راستای برگزاری نهمین جشنواره موسیقی فجر در کرمان در حال انجام است و برنامه و زمان‌بندی اجراها روز شنبه اعلام خواهد شد.


مرغداران مازندران غرامت می‌گیرند

ساری مدیرکل دامپزشکی مازندران از اختصاص 20میلیارد ریال اعتبار به عنوان غرامت تلف شدن جوجه به مرغداران استان خبر داد.

حسین رضوانی روز جمعه گفت که این مبلغ به مرغدارانی پرداخت می‌شود که جوجه‌های در حال پرورش آنان ماه خرداد پارسال به علت گرمای کم‌سابقه تلف شدند. وی افزود: دریافت غرامت هم مشروط به این است که جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری در آن زمان به تایید کارشناسان دامپزشکی استان رسیده باشد. گرمای کم سابقه حدود 40درجه‌یی هوا در اواخر خرداد سال قبل سبب شده بود تا تعداد زیادی جوجه یک‌روزه مرغداران مازندران تلف شود. مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که اعتبار اختصاص یافته به استان را وزارت جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید با هماهنگی اتحادیه مرتبط در اختیار خسارت‌دیدگان قرار می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر