هک، این‌بار تنها با شماره تلفن

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۰۰

شماره تلفن شما تنها چیزی است که هکرها نیاز دارند تا بتوانند پیام‌های شما را بخوانند، به تماس‌های شما گوش دهند و شما را ردیابی کنند.

هکرها بار دیگر نشان داده‌اند که مهم نیست افراد چه اقدامات امنیتی را پیش گرفته باشند، زیرا تمام چیزی که یک هکر نیاز دارد تا مکان افراد را ردیابی کند و تماس‌های تلفنی پیام‌هایشان را بررسی کند، شماره تلفن آنهاست.

در گزارش وب‌سایت بیزینس‌اینسایدر آمده است نقاط ضعف سیستم اتصال شبکه‌های تلفن همراه به مجرمان یا دولت اجازه می‌دهد از راه دور با یک تلفن، جاسوسی افراد را بکنند. این هک، برای نخستین بار توسط محقق امنیتی آلمانی کارستن نول (Karsten Nohl) در سال 2014 در یک همایش هکری در هامبورگ نشان داده شد و یک سال بعد توسط نول مشخص شد که هنوز هم فعال است. این هک از سرویس شبکه تبادل به اسم Signalling System No. 7 -SS7 - استفاده می‌کند که در انگلستان C7 و در امریکا CCSS7 نامیده می‌شود و به عنوان واسطه بین شبکه‌های تلفن همراه عمل می‌کند. هنگام برقراری تماس یا فرستادن پیام‌های متنی در شبکه SS7، جزییاتی مانند شماره، انتقال پیام، پرداخت صورت‌حساب و سایر اقدامات، یک شبکه یا تماس‌گیرنده را به دیگری وصل می‌کند.

با هک کردن از طریق سیستم SS7 و با استفاده از شماره تلفن فرد مورد نظر، یک مهاجم می‌تواند مکان شخص را از طریق تلفن همراه ردیابی کند، پیام‌های فرستاده‌شده و دریافت‌شده را بخواند و تماس‌های تلفنی را گوش دهد و آنها را ضبط کند.

مهم‌ترین مساله‌یی که برای مصرف‌کنندگان وجود دارد این است که آنها در برابر چنین هجومی تنها می‌توانند یک کار انجام دهند و اینکه هنگامی که تلفن همراه آنها مورد حمله قرار می‌گیرد، آن را خاموش کنند. هکرها ثابت کرده‌اند که می‌توانند به سیستم SS7 نفود کنند، اما سرویس‌های امنیتی همچون آژانس امنیت ملی امریکا نیز در این فکر هستند که از این سیستم استفاده کنند تا کاربران را مورد تجسس قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر