از منطقه

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۳۹۰

برگزاری نمایشگاه بزرگ کشاورزی در بلخ

ریاست اتاق‌های تجارت و صنایع ولایت بلخ در افغانستان از برگزاری یک نمایشگاه بزرگ کشاورزی در روزهای نزدیک در این ولایت خبر داد. به گزارش افغانستان‌رو، به گفته احمد نصیر قاسمی مدیرعامل اتاق‌های تجارت و صنایع ولایت بلخ، این نمایشگاه ۹ و۱۰اردیبهشت در بلخ برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را رشد تجارت و آگاهی دادن مردم از تولیدات داخلی در ولایت بلخ و ولایت‌های همجوار عنوان کرد. این نمایشگاه ۸۰غرفه خواهد داشت و زارعان میوه‌های خشک‌شان را به نمایش می‌گذارند.


نصب دیوار لیزری

در مرز هند و پاکستان

دولت هند برای جلوگیری از نفوذ شبه‌نظامیان به خاک این کشور، اقدام به احداث دیوار لیزری در بخشی از مرز این کشور با پاکستان در ایالت پنجاب کرده است.

به گزارش ایرنا، نیروی زمینی ارتش هند اعلام کرده این دیوارها مانع از نفوذ شبه‌نظامیانی که تاکنون با استفاده از موانع طبیعی همچون رودخانه، کوه و جنگل از پاکستان به داخل کشور هند نفوذ می‌کنند، خواهد شد. این موانع در مکان‌هایی نصب شده‌اند که امکان نصب سیم خاردار یا نگهبانی مکرر وجود ندارد. یک مقام ارشد نیروی زمینی هند گفت که 8سیستم لیزری و مادون قرمز مخصوص شناسایی حرکت در امتداد مرزهای بین‌المللی تاکنون در پنجاب نصب شده است.

دیوار‌های لیزری نصب شده به نیروی زمینی برای تامین امنیت مناطق مرزی هند و پاکستان در جامو و کشمیر، پنجاب، راجستان و گجرات کمک می‌کند. نیروی زمینی هند از 2سال پیش استفاد از تکنولوژی لیزر برای تامین امنیت مرزها را در دستور کار خود قرار داد. سیم خاردار یا نگهبانی دایم در این مناطق به‌دلیل وجود رودخانه، کوهستان و جنگل امکان‌پذیر نیست و این امر شرایط را برای ورود شبه‌نظامیان به خاک هند مساعد می‌کند.

پس از حملات تروریستی در پایگاه هوایی پتانکت که احتمال می‌رود مهاجمان از مرز «بامیال» پنجاب وارد این کشور شده باشند روند نصب این دیوارها سرعت گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر