مردی که زندان‌ها را متحول کرد کناره‌گیری می‌کند

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۷۳


نیویورک‌تایمز

پیروزی‌هایی که ثبات در پی ندارند- نیروهای عراقی با حمایت حملات هوایی امریکا و با مشاوره افسران امریکایی، در استان انبار پیشروی خوبی داشته و به آرامی مناطق تحت کنترل داعش را از این گروه تروریستی پس گرفته‌اند. اما از نظر متخصصان کارکشته دخالت نظامی امریکا در عراق - که به 25سال پیش و آغاز جنگ خلیج فارس بازمی‌گردد - این هم تنها بخشی از یک روند آشناست: پیروزی در زمین نبرد که باعث ایجاد ثبات در منطقه نمی‌شود. کنت‌ ام. پولاک، تحلیلگر باتجربه عراق می‌گوید: «متاسفانه همانطور که از سال 2003 (شاید هم از 1991) تا به حال همین‌طور بوده، موفقیت نظامی با تلاش‌های سیاسی-اقتصادی که در نهایت تعیین می‌کند پیروزی در میدان نبرد منجر به دستاوردهای پاینده خواهد شد یا خیر همخوانی نداشته است.»


لس‌آنجلس‌تایمز

استعفا بعد از متحول کردن زندان‌های لس‌آنجلس- گستره کاری که‌ تری مک‌دونالد باید انجام می‌داد، واضح بود. او که تجربه هدایت بسیاری از زندان‌های ایالتی کالیفرنیا را در سابقه کاری خود داشت، به این منظور استخدام شده بود تا بتواند سیستم زندان‌های محلی لس‌آنجلس که به سوءمدیریت و بدرفتاری مشهور بودند را متحول کند. زندانیان از خشونت نگهبانان شکایت می‌کردند و اف‌بی‌آی می‌خواست درباره فساد زندان‌ها تحقیق کند. حالا بعد از سه سال، مک‌دونالد 52 ساله که تغییراتی بزرگ در زندان‌های محلی به وجود آورده، قصد دارد استعفا کند. در زندان‌هایی که زندان‌بانان از نحوه برخورد «ما علیه زندانیان» استفاده می‌کردند، مک‌دونالد از رویکردی نرم‌تر استفاده کرد و اغلب شخصا وقت می‌گذاشت تا با زندانیان درباره مشکلات‌شان صحبت کند.


گاردین

25میلیون پوند برای روسای بی‌اچ‌اس- گاردین مطلع شده که در 13 ماه بین خرید بی‌اچ‌اس (بریتیش هوم‌استور، فروشگاه‌های زنجیره‌یی فروش لباس و لوازم خانگی بریتانیا) توسط روسای جدید این فروشگاه‌های زنجیره‌یی و سقوط و ورشکستگی آن که روز گذشته به‌وقوع پیوست، این کارفرمایان 25میلیون پوند دریافت کرده‌اند. کمپانی ریتِیل اکویزیشِنز که صاحب بی‌اچ‌اس بود و سِر فیلیپ گرین صاحب اسبق آن، حالا به خاطر نقشی که در سقوط این کمپانی 88ساله داشتند باید پاسخگوی سوال‌هایی جدی باشند. سقوط بی‌اچ‌اس که بزرگ‌ترین شکست مغازه‌های شیک خیابان‌های اصلی بریتانیا از زمان ورشکستگی وول‌وُرت در سال 2008 تا به حال به حساب می‌آید، موقعیت شغلی 11هزار نفر را به خطر انداخته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر