اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۵۳

حجم خرید تضمینی گندم به نزدیک نیم میلیون تن رسید

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید 7هزار تن دانه روغنی کلزا، گفت: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده 5هزار و 500میلیارد ریال است. به گفته وی، روزانه بیش از 30هزار تن گندم به مرکزهای خرید این شرکت تحویل داده می‌شود که استان خوزستان با خرید بیش از 300هزار تن، بیشترین میزان خرید این محصول را به خود اختصاص داده است. وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، ایلام، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان هنوز ادامه دارد و نزدیک به 170هزار تن گندم نیز در این استان‌ها از گندمکاران خریداری شده است.

وی اضافه کرد: برای خرید تضمینی گندم در هفت استان یاد شده 350مرکز خرید فعال شده‌اند.

قنبری ادامه داد: نرخ تضمینی مصوب و اعلام شده برای خرید گندم معمولی 12705ریال و برای گندم دروم 13068ریال با افت مفید 4درصد و افت غیرمفید 2درصد و با حداکثر 2درصد سن‌زدگی است که این شاخص‌ها در خرید این محصول اعمال می‌شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد امسال دستورالعمل خرید تضمینی گندم با رویکرد خرید محصول باکیفیت تدوین شده است. وی پیش‌بینی کرد مرکزهای خرید این شرکت در سراسر کشور بیش از 9 میلیون تن گندم باکیفیت داخلی از کشاورزان می‌خرند.


مواجهه زنان با خلأهای قانونی در محیط کار و اشتغال

ایرنا| شهیندخت مولاوردی در آیین بزرگداشت مقام زن با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه، گفت: مردم ایران روزهای سختی را پشت‌سر گذاشته‌اند؛ از دوران جنگ گرفته تا سازندگی و تحریم‌ها اما با همه این دشواری‌ها، همواره نقش خود را در توسعه کشور حفظ کرده‌اند.

وی با یادآوری دغدغه‌های زنان شاغل نسبت به مردان گفت: زنان همواره در شرایط دشوارتری به لحاظ دغدغه فرزندآوری، دستمزد کمتر از مردان و نبود امنیت شغلی مواجه بوده‌اند. مرخصی زایمان همواره یکی از نگرانی‌های زنان است که پس از گذران این دوران آیا به‌راحتی می‌توانند به سرکار خود بازگردند یا نه؟ مولاوردی یادآور شد: باتوجه به اهمیت موضوع اشتغال باید موانع اشتغال برای زنان برداشته شود این درحالی است که بخش عمده‌یی از زنان در اقتصاد غیررسمی فعالند که در آمارهای رسمی جای ندارد.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان ادامه داد: مشکلات زنان در مشاغل غیررسمی بیشتر از دیگر زنان است؛ در واقع در کنار دستمزد پایین، بسیاری از زنان با نبود امنیت شغلی مواجهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با مشکلات مزمن اقتصادی مواجهیم و نمی‌توانیم از این وضعیت اظهار رضایت کنیم، افزود: پس از توافق هسته‌یی در سال پایانی دولت یازدهم، یکی از اصلی‌ترین آثار دوران

پساتحریم را شاهد خواهیم بود.

مولاوردی تاکید کرد: با رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی، منتفعان اصلی از این تغییرات، زنان کارگر خواهند بود.


کاهش هزینه آسیب‌های اجتماعی با سرمایه‌گذاری در سلامت روان

ایرنا| مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی روز سه شنبه در نشست برگزاری بزرگداشت روز روانشناس و مشاور (9 اردیبهشت ماه) گفت: در حالی که هفته سلامت را طی می‌کنیم که به سلامت اجتماعی نگاه جدی نداریم. همچنین تلاش می‌کنیم بیمه سلامت روان در کشور عملیاتی شود. وی درمورد اهمیت سلامت روانی مردم جامعه گفت: سازمان بهزیستی به عنوان نهاد حاکمیتی که در حوزه سلامت اجتماعی وظیفه و دغدغه دارد، نگاه جدی به سلامت اجتماعی افراد جامعه دارد و درصدد است با همه ظرفیت و توان خود به بهبود سلامت روان افراد جامعه کمک کند. رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت 400 خانه سلامت محلی و 1600 مرکز سلامت روان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی، پیگیر خدمات روانشناختی در کشور است. وی ادامه داد: اگر در سلامت اجتماعی و روان مردم سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم بسیاری از هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق را کاهش دهیم. رضازاده گفت: با غربالگری سلامت روان که یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی است، می‌توان کودکانی را که دچار انواع آسیب‌های روانی همچون استرس و اضطراب هستند، شناسایی کرده و از وقوع آسیب‌های اجتماعی بزرگ جلوگیری کرد.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: درمورد موضوع ازدواج نیز افراد فقط می‌دانند که باید برای جهیزیه چه کارهایی بکنند در حالی که آموزشی ندیده‌اند که برای رفتار با طرف مقابل چه مهارت‌هایی را باید داشته باشند. وی درمورد فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی چهار هزار مشاور آموزش پیش از ازدواج دارد که این افراد می‌توانند آموزش‌های پیش از ازدواج را فقط به پنج درصد از متقاضیان ازدواج ارائه کنند. رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: به عنوان یک دستگاه دولتی که سامانه رصد آسیب‌های روانی جامعه را در اختیار داریم، پس از بررسی‌ها متوجه شدیم اختلالات خلقی، ‌مشکلات کودکان، اضطراب و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر از بیشترین آسیب‌های موجود در کشور است. رضازاده گفت: امیدواریم با همکاری دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان نظام روانشناسی بتوانیم سلامت روان افراد جامعه به جایگاه مطلوبی ارتقا دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر