اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۵۰

طی 3سال گذشته شهرداری ساری بیشترین سهم را در کاهش نرخ بیکاری داشت

ساری| شهردار ساری در سخنانی ضمن تاکید بر این مطلب که در حال حاضر «بیکاری» بزرگ‌ترین دغدغه خانواده‌ها محسوب می‌شود، گفت: با تعریف ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک از سوی شهرداری توانستیم سهم بزرگی در مهار بیکاری داشته باشیم. مهدی عبوری در سخنان خود ضمن بیان این مطلب که با کمال تاسف نرخ رشد بیکاری در مازندران بالا است، گفت: این در حالی است که می‌توانستیم مانع از ایجاد چنین شرایطی شویم؛ چراکه استان مازندران آنقدر قابلیت و ظرفیت دارد که حتی برای نیروهای بیکار استان‌های دیگر هم کار ایجاد کند. وی بالا بودن آمار بیکاری تحصیلکردگان دانشگاهی را یک «اندوه» توصیف کرد و افزود: ایجاد کار برای این قشر باید اولویت استان باشد. همان‌گونه که اولویت شهرداری ساری است و در این پیوند نیز گام‌های بسیار بلندی برداشته‌ایم. جوان اول شهر 6 هزار ساله ساری بار دیگر بر نقش صنعت گردشگری در شکوفایی اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری تاکید و خاطرنشان کرد: به همین دلیل از بدو ورودم به شهرداری «توسعه از رهگذر صنعت گردشگری» را در دستور کار قرار دادیم و تا این لحظه با تمام توان و قدرت این راه را ادامه می‌دهیم، چراکه در عمل نیز اثبات شد یگانه راه برون‌رفت استان و ساری از شرایط موجود و غلبه بر رشد سریع بیکاری همین است. وی در پایان با ارائه آمار و ارقام از سوی منابع و مراجع رسمی پیرامون نقش و سهم شهرداری ساری در ایجاد اشتغال طی سه سال گذشته گفت: این در حالی است که پس از اتمام پروژه‌ها نیز صدها شغل جدید ایجاد می‌شوند.

اجرای ۶پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گلستان

گرگان| مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: در راستای عملیاتی کردن شعار سال ۹۵ مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ۶پروژه اولویت‌دار برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت که تلاش داریم سازوکار این طرح‌ها را در استان مهیا کنیم.

گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان، حسین مومنی اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن شعار سال 95 مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، 6 پروژه اولویت‌دار بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری و مسوول اجرا قرار گرفت.

وی افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای عمل به سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی و نیز عملیاتی کردن شعار سال 95 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 6پروژه کلان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تعریف کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با تاکید بر اهمیت عملیاتی شدن پروژه‌ها، تصریح کرد: افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه 2 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سامان‌دهی منابع کمیاب ملی ازقبیل طیف فرکانس از مهم‌ترین این پروژه‌هاست. وی اظهار کرد: از این رو برای اجرای این طرح‌ها در استان گلستان سازوکارهای لازم برای تحقق همکاری‌های مشترک با دیگر دستگاه‌ها باید انجام شود.

مانور واکنش در شرایط اضطراری در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان

خرم‌آباد| برای حفظ آمادگی نیروهای فعال در شرکت نفت و مقابله سریع با حوادث غیرمترقبه، مانور مقابله با شرایط اضطراری در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در اردیبهشت ماه سال 95 برگزار خواهد شد. پیمان بهرامی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان اظهار داشت: مانور واکنش در شرایط اضطراری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان، اردیبهشت ماه سال جاری در انبار نفت ناحیه بروجرد برگزار خواهد شد. وی هدف از برگزاری این مانور را ارتقای سطح آمادگی همکاران به‌ویژه نیروهای ایمنی و آتش نشانی انبارهای نفت منطقه در شرایط مواجهه با حوادث واقعی عنوان کرد و افزود: افزایش هماهنگی و تعامل بین ارگان‌های امدادی و همکار، استفاده از تجهیزات تخصصی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و ایجاد حس اعتماد به نفس در میان کارکنان شرکت از دیگر نتایج این مانور است. بهرامی ضمن اشاره به اینکه شناسایی حوادث و سوانح در هر منطقه و فراهم کردن شرایط مقابله با آن می‌تواند خسارات وارده را به حداقل برساند، گفت: این مانور با همکاری مجموعه‌یی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان ازجمله سازمان آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری برگزار می‌شود.

تعیین شاخص‌های شرکت گاز استان سمنان

سمنان| علیرضا عرب اسماعیلی ضمن اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران این شرکت در روز جاری با حضور اعضای هیات‌مدیره، روسای امور و واحدهای ستادی با هدف بررسی روند تدوین برنامه‌ها و اهداف شرکت گاز استان مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان، وی افزود: در این جلسه ضمن بررسی مواد 24گانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اهداف و شاخص‌های مرتبط با حوزه فعالیت و عملکرد شرکت گاز استان تعیین شد. همچنین تمامی واحدهای شرکت ملزم به ارائه راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به اهداف مورد نظر شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر