توافق رهبران اروپا و امریکا برای حفظ تحریم‌ها علیه روسیه

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۴۱

گروه جهان| کاخ سفید با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: رهبران اروپایی شرکت‌کننده در نشست هانوفر آلمان بار دیگر تاکید کردند که تحریم‌های روسیه فقط در صورت اجرای کامل توافق مینسک درباره اوکراین لغو خواهد شد.

به گزارش یورو آبزرور، در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رهبران اروپا درباره اوکراین بر مخالفت خود با اشغالگری روسیه و تلاش این کشور درباره الحاق کریمه تاکید کردند.» در این نشست درباره اهمیت اجرای کامل توافقات مینسک تاکید شد و رهبران اروپایی بار دیگر موضع خود را درباره لغو تحریم‌های روسیه فقط در صورت اجرای کامل توافقات مینسک تکرار کردند.

اجرای توافق مینسک، ارتش روسیه را وادار به عقب‌نشینی از اوکراین و کنترل دوباره این کشور بر مرزهایش به ازای وضعیت شبه خودمختاری در مناطق تحت سلطه روسیه خواهد کرد.

این خبر در ادامه بااشاره به بیانیه‌های انگلیس و آلمان درباره این نشست گفت: در بیانیه انگلیس مطرح می‌شود که رهبران اروپایی درباره روسیه و اوکراین بر اهمیت تداوم تشویق روسیه در به‌کار بستن اقدامی مسوولانه و مطابق با حقوق بین‌المللی و اجرای کامل توافق مینسک تاکید کردند. در بیانیه آلمان نیز فقط درباره اوضاع اوکراین ابراز نگرانی شده است و باوجود حضور رهبران ایتالیایی و فرانسوی در نشست هانوفر، کشورهای‌شان هیچ بیانیه‌یی صادر نکردند.

امریکا و هم پیمانانش از آغاز بحران اوکراین، روسیه را به مداخله نظامی در این کشور متهم و به همین بهانه روسیه را تحریم کرده‌اند.

در میان رهبران اروپایی، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس از حامیان پروپا قرص اتخاذ موضع سختگیرانه علیه روسیه هستند. در مقابل، فرانسوا اولاند رییس‌جمهوری فرانسه، تمایل بیشتری به تعامل با روسیه نشان داده و متئو رنتزی نخست‌وزیر ایتالیا که اغلب با پوتین دیدار می‌کند تمایل کمتری به پیروی از رویه سران اروپا در قبال روسیه داشته است.

تحریم‌های روسیه قرار است جولای تمدید شود و رهبران اتحادیه اروپا در نشست عادی خود در ماه ژوئن درباره تمدید اقدامات اقتصادی علیه این کشور تصمیم‌گیری خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر