بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار 30 میلیارد تومان شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۳۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این رقم در سال 96 دوبرابر شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با نگاهی واقع‌گرایانه نسبت به زنان، برنامه منسجمی برای آنان دارد و معتقدم که اگر به فرهنگ و گفتمان زن در انقلاب اسلامی و دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بازگردیم، پاسخ مناسبی به کسانی خواهد بود که زن را مصادف با کالا یا شیء و پدیده‌یی بسته‌بندی شده و فاقد کنش اجتماعی می‌دانند.

وی با بیان اینکه نسبت زنان در حوزه‌های تخصصی در مقایسه با مردان بیشتر است، افزود: ارتقای جایگاه شغلی و منزلت زنان در دولت تدبیر و امید در وضعیت مناسب‌تری قرار گرفته است. ربیعی با تاکید بر لزوم مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی گفت: زنان همواره در تولید و ثروت نقش‌آفرین هستند و هیچ‌گاه از عرصه تولید و مشارکت دور نبوده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود نیمی از زنان شاغل در بخش‌های غیر رسمی هستند از تدوین سند سیاستی جایگاه زن در ایران خبر داد و گفت: این سند به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده و تا یک ماه آینده در این کمیسیون مراحل نهایی خود را برای طرح در دولت دنبال خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر