پرونده قیمت جدید خودرو روی میز شورای رقابت

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۸۳


رییس شورای رقابت گفت: قیمت‌های جدید خودرو توسط این شورا به زودی اعلام می‌شود. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با جلسه دیروز شورای رقابت که برای بررسی بازار خودرو و دستورالعمل تنظیم قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود، اظهار کرد: در جلسه امروز اعضای شورا موافقت کردند که در سال 95 نیز دستورالعمل گذشته اجرایی شود. علاوه بر این با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در مورد تورم بخشی و اطلاعات سازمان بازرسی کیفیت که در مورد کیفیت خودرو مطالعاتی انجام شده بود نیز گزارشی اعلام شد.

وی با بیان اینکه براساس این اطلاعات، گروه سایپا به خاطر بی‌کیفیت بودن خودروهای خود جریمه کم کیفیتی را دریافت کرد، افزود: به طور متوسط جریمه بی‌کیفیتی محصولات سایپا منفی 1.86درصد تعیین شد.

رییس شورای رقابت اضافه کرد: نرخ تورم بخشی محصولات سایپا براساس این اطلاعات 4.28درصد اعلام شد که در نتیجه افزایش قیمتی که این شرکت می‌تواند دریافت کند 0.4درصد است. به عنوان نمونه محصول سایپا 131 SX افزایشی حدود 150هزار تومانی خواهد داشت.

شیوا درخصوص محصولات ایران خودرو نیز اظهار کرد: کیفیت محصولات ایران خودرو نسبت به سایپا بهتر بوده و تورم بخشی محصولات این شرکت 3.72درصد اعلام شده است. بدین‌ترتیب با توجه به این اطلاعات ایران خودرو جایزه 0.1درصدی را از کیفیت دریافت و مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا 1.71درصد دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: قرار شده در جلسه آینده شورای رقابت، قیمت‌گذاری برخی از خودروهایی که رقیب وارداتی در بازار دارند از دستورالعمل شورا خارج شود. رییس شورای رقابت اعلام کرد: مرکز ملی رقابت با توجه به این تصمیمات به زودی قیمت انواع خودرو را با توجه به دستورالعمل قیمت خودرو و اطلاعات دریافتی اعلام خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر