ادعای وزیر نفت پاکستان درباره خط لوله صلح

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۷۸


فارس وزیر نفت پاکستان با رد خبرها درباره توقف طرح خط لوله صلح گفت: پاکستان دنبال تکمیل طرح واردات گاز از ایران است و مقامات این کشور رایزنی برای تکمیل هر چه زودتر این پروژه را ادامه می‌دهند.

«شاهد خاقان عباسی» وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در اسلام‌آباد اظهار داشت: اسلام‌آباد خواهان تکمیل هر چه زودتر خط لوله صلح است و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است.

عباسی با رد خبرهای منتشر شده درباره توقف پروژه خط لوله صلح افزود: پاکستان دنبال تکمیل پروژه واردات گاز از ایران است و مقامات این کشور رایزنی برای تسهیل در تکمیل هر چه زودتر این پروژه را ادامه می‌دهند. وزیر نفت پاکستان تاکید کرد: در ماه مه ‌سال جاری قرار است، مسوولان پاکستان و ایران با شرکت در یک اجلاس که در تهران برگزار می‌شود برای تکمیل خط لوله صلح با هم به توافق برسند. وی افزود: در این اجلاس درباره مشکلات فنی پروژه نیز تبادل نظر خواهد شد.

شاهد خاقان عباسی گفت: سعی داریم پروژه خط لوله صلح را تا قبل از دسامبر سال 2017 تکمیل کنیم و واردات گاز از ایران آغاز شود.

وزیر نفت پاکستان تاکید کرد: با توجه به قطر 45سانتیمتری خط لوله گاز، هند یا چین نمی‌توانند از این طریق گاز وارد کنند و اگر هند خواهان دریافت گاز است باید خط لوله جداگانه‌یی برای این کار احداث شود. عباسی خاطرنشان کرد: خط لوله بندر گوادر تا نوابشاه نقش مهمی در توزیع گاز به سراسر پاکستان دارد که توسط یک شرکت چینی تکمیل خواهد شد. وی افزود: هنوز تحریم‌های بین‌المللی ایران به‌طور کامل برطرف نشده با این وجود چنین مسائلی مانع تکمیل خط لوله صلح نخواهد شد و پاکستان منافع خود را بر هر چیز مقدم می‌داند.

شاهد خاقان عباسی با اشاره به دریافت گاز مایع از قطر و تلاش برای تکمیل خط لوله گاز تاپی اظهار داشت: هر یک از این پروژه‌ها اهمیت خاص خود را دارد که اهمیت خط لوله صلح را کم نمی‌کند به‌عبارتی واردات گاز از ایران، قطر و ترکمنستان هر یک اهمیت خاص خود را دارد.

عباسی تاکید کرد: پاکستان برای تامین نیازهای انرژی خود ناگزیر است که خط لوله صلح را تکمیل کند و هرگز این پروژه را نیمه‌کاره رها نخواهد کرد.

وی افزود: خط لوله تاپی باید از افغانستان عبور کند این در حالی است که تامین امنیت این مسیر هنوز یکی از موانع اجرای این پروژه محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر