بازخورد

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۷۷

روز گذشته روزنامه تعادل در گزارشی با عنوان «مهر استاندارد بر پیشانی بنزین تهران» به این مساله پرداخت که کیفیت‌سنجی بنزین در ایران به‌طور کلی درگیر سیاسی‌کاری و مسائل غیرفنی شده است. در این گزارش نگاهی به اقدام‌های 50ساله امریکا برای افزایش کیفیت بنزین برای کاهش آلودگی هوا نیز انداخته شده بود. بازنشر این گزارش ازسوی وب‌سایت ایران جیب با واکنش‌ها و نظرات مختلفی ازسوی کاربران اینترنت مواجه شد. در ادامه برخی از این نظرها نمایش داده شده است:

لالا می‌نویسد: مردم مقصر هستند. نباید سوار ماشین شوند، اصلا تقصیر گرانی، کیفیت پایین بنزین، کیفیت بد تولیدات صنعتی، مدیریت سوء کشور و همه این موارد درواقع بر گردن مردم است. این حرف را من نمی‌گویم، مسوولان می‌گویند.

محمدرضا در پاسخ به او ادامه می‌دهد: بعد از 4الی 5سال اعلام می‌کنند که بنزین پتروشیمی هوا را آلوده کرده بود. پاسخ تمام کشته‌ها و بیماران سرطانی در این زمینه را چه کسی می‌دهد؟ یک نفر مقصر نیست، کل سیستم در این زمینه مقصر است...

مهران می‌نویسد: به جای این سیاه‌بازی‌ها سراغ راه‌حل واقعی مشکل بروید. بیش از 80درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهاست. برای خودروهای سنگین باید بنزین یورو4 به اضافه dpf اجباری شود. خودروها و موتوسیکلت‌هایی نیز که باعث آلودگی می‌شوند باید با مجازات سنگین روبه‌رو شوند و تاکسی‌های شهر نیز باید به تاکسی برقی تبدیل شوند.

حسام اما نگاهی مثبت‌تر داشته و می‌نویسد: یکی از اقدامات شایسته دولت یازدهم حذف بنزین پتروشیمی و جایگزینی آن با بنزین یورو4 بود. انصافا وضعیت بنزین‌ها و البته هوای کلان‌شهرها بهتر شده است.

کاربری هم با نام «نیسان» نظری درباره این دسته از خودروها داشته و نوشته است: فقط همین نیسان وانت‌ هارو جمع کنند کلی از مصرف بنزین کاسته شده و درنتیجه حجم آلودگی سطح شهر کمتر می‌شود. اما اکنون به این خاطر که خط تولید 40ساله این خودروها تعطیل می‌شود، می‌گویند به تولید ادامه می‌دهند و این خودرو را با قیمت چند برابر به مردم می‌فروشند. من فکر می‌کنم نیسان ژاپن اطلاعی ندارد که اکنون در تهران به اسم این خودرو چه محصولی تولید می‌شود وگرنه به‌خاطر این آبروریزی خط تولید خود را تعطیل می‌کرد.

آرش نیز نوشت: این مهر جعلی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر