اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۶۵

راه‌اندازی نسخه موبایل پالایشگاه شازند

شازند نسخه موبایل پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد. با توجه به بالا بودن ضریب نفوذ تلفن همراه و افزایش استفاده از سرویس «داده تلفن همراه» ارائه شده توسط اپراتورهای موبایل در سطح کشور؛ ایجاد نسخه مناسب مرورگرهای موبایل از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی لازم به نظر می‌رسد. از آنجا که این مهم باعث سهولت دسترسی مردم و مخاطبان به اطلاعات منتشره در سایت شرکت است و آمارهای بازدید سایت نیز افزایش استفاده از مرورگرهای موبایل را نشان می‌دهد، شرکت پالایش امام خمینی (ره) شازند بر آن شد که نسخه موبایلی سایت شرکت را آماده کند.

کاهش قاچاق سوخت در منطقه اردبیل

اردبیل به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، میزان کشفیات قاچاق سوخت در منطقه اردبیل در سال 94 حدود 105000لیتر بوده است که نسبت به سال 93 به مقدار 160000 لیتر 34درصد کاهش نشان می‌دهد که این در سایه تلاش شبانه‌روزی همکاران منطقه به خصوص واحد بازرسی و نظارت در حفظ و نگهداری از بیت‌المال روز به روز در حال کاهش است. محمود آقامحمدیان مدیر منطقه در این باره اشاره کرد که تعداد بازدید از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان منطقه در سال 94 توسط واحد بازرسی و نظارت 4460 مورد که نسبت به سال 93 با 3080 مورد بازدید 44درصد افزایش داشته است. طی این بازدید‌ها 103 پرونده طی 13جلسه در سال 94 بررسی شده است که یک میلیارد و 411میلیون ریال غرامت تعیین شده که حدود 888میلیون ریال از قاچاقچیان سوخت و متخلفان اخذ شده است.

اجرای طرح توزیع صبحانه رایگان در مدارس

ساری مسوولان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شهرستان‌ها با حضور در ۵۰۰مدرسه منتخب دخترانه و پسرانه شهرستان‌های استان مازندران، هزاران بسته صبحانه سلامت را در میان دانش‌آموزان با هدف ترویج فرهنگ سلامت و تغذیه سالم توزیع کردند. گفتنی است در اجرای این طرح، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تامین صبحانه رایگان در راستای نهضت تغذیه سالم، نان غنی شده، پنیر، گردو و شیر در میان دانش‌آموزان، نقش صبحانه سالم را در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان یادآوری کردند. همچنین در شهرستان ساری نیز با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان مرکز بهداشت و آموزش و پرورش شهرستان ساری بسته‌های صبحانه سالم در بین دانش‌آموزان مدارس شهدای کربلا و صادقیه ساری توزیع شد.

مانور آمادگی شرکت گاز استان سمنان

سمنان به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان سمنان رییس امور HSE، واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت از تهیه سناریو و انجام 64 مانور آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها در سطوح A،B و C با همکاری کلیه ادارات شهرستان‌های استان، واحدهای ستادی، دستگاه‌های اجرایی و استان‌های معین در سال 1394خبر داد. بهزاد خلیلی با اعلام این خبر افزود: این مانورها با موضوعات مختلفی از جمله زلزله، سیل، نشت مواد خطرناک، بهره‌برداری در شرایط خاص، آتش‌سوزی و انفجار در ایستگاه‌های تقلیل فشار انجام شده است. از 64 مانور برگزار شده تعداد 6 مورد سطح A، تعداد 5 مورد سطح B و تعداد 53 مورد سطح C بوده است.

بررسی طرح‌های علاج‌بخشی کیفی آب

ملارد در این نشست طرح‌های علاج‌بخشی کیفی آب آشامیدنی شهرهای ملارد، تهرانسر و قدس مورد بررسی قرار گرفت. با حضور مشاور مدیرعامل آبفای استان تهران در امور کیفی، نشست بررسی پیشرفت طرح‌های علاج‌بخشی کیفی آب در محل امور آبفای تهرانسر برگزار شد. احمدی‌مشیری پس از این نشست از مهم‌ترین طرح‌های علاج‌بخشی در دست اجرای آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران و پروژه خط برگشت کیفی ملارد به طول ١٥٠٠متر با قطر ٨٠٠ میلی‌متر که تاکنون ٨٠درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بازدید کرد. محمد بزرگمهر، مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب آبفای شهرها و شهرک‌های غرب با اشاره به این نشست گفت: کنترل کیفیت آب آشامیدنی در مراحل تولید، انتقال، تصفیه، ذخیره، شبکه توزیع و تخلیه پساب در همه شهرهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان تهران از طریق واحدهای کنترل کیفی انجام می‌شود.

برگزاری کارگروه تخصصی سلامت مازندران

ساری محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران دیابت و فشار خون را عامل اصلی بروز این سکته‌ها دانست و ادامه داد: مردم مازندران که شیوه نامناسب تغذیه و کم تحرکی در آنان رواج دارد به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. وی با اشاره به انجام اقدامات غربالگری برخی بیماری‌های غیرواگیر در مازندران ادامه داد: براساس نتایج به دست آمده، ۱۵درصد جمعیت بالای ۳۰ سال و ۱۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال مازندران به ترتیب به بیماری‌های فشار خون و دیابت مبتلا هستند.

کشف نیم‌تن مواد مخدر در لرستان

خرم‌آباد فرمانده انتظامی لرستان از کشف نیم تن مواد مخدر طی امسال در این استان خبر داد. سردار محمد قنبری با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی امسال اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون نیم تن انواع مواد مخدر در لرستان کشف و ضبط شده است. وی از دستگیری ۴۵۰نفر در این زمینه در استان خبر داد و گفت: در مجموع طی زمان یاد شده ۱۳ باند مواد مخدر در لرستان منهدم شده است. فرمانده انتظامی لرستان مهم‌ترین برنامه نیروی انتظامی در استان را برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر عنوان کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر