افزایش برداشت گاز از پارس‌جنوبی

۱۳۹۳/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۴

برداشت گاز از مخازن پارس‌جنوبی در ٦ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ١٤درصد افزایش یافت که ارزش آن بیش از ١,2میلیارد دلار است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: برداشت گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی در ٦ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال پیش ١٤درصد افزایش یافت که ارزش این میزان بیش از یک میلیارد و ٢٠٠میلیون دلار است.

مسعود حسنی افزود: تولید میعانات گازی در بازه زمانی یاد شده ١٢,5درصد افزایش یافته است. همچنین تولید پروپان و بوتان نیز در ٦ماهه نخست امسال به ترتیب ٢٧٢ و ٥٩درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش ١٤درصدی برداشت گاز از این مخزن مشترک در بازه زمانی یاد شده ٧٨درصد گاز ترش بیشتری به خط پنجم سراسری تزریق شده است. همچنین گاز شیرین نیز در بازه زمانی یاده شده ٢,6درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع پارس‌جنوبی، افزایش برداشت گاز در عین حال که مایه خوشحالی شرکت ملی گاز است، مسوولیت ما را در زمستان پیش‌رو صد چندان می‌کند و امیدوارم که بتوانیم این ضریب‌ها را در ٦ماهه‌ دوم سال نیز به همین نسبت افزایش دهیم و بدون کوچک‌ترین مشکلی از زمستان پیش‌رو عبور کنیم. مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران نیز پیش‌تر در گفت‌وگو با شانا گفته بود: دریافت گاز شرکت‌های پالایش گاز از بخش بالادستی در ٥ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش زمان تعمیرات اساسی ١٥درصد افزایش یافت و به ٧١,2میلیارد متر مکعب رسید. به گفته مهدی جمشیدی دانا، شرکت‌های پالایش گاز در 5ماهه نخست امسال ٦٦,5میلیارد مترمکعب گاز را فرآورش کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر