روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۲۶

«وبشهر» خریدار و فروشنده نبود

شرکت توسعه صنایع بهشهر در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین‌ماه نه خریدار و نه فروشنده بود.

شرکت توسعه صنایع بهشهر صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین‌ماه 95 را به‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر اساس این گزارش «وبشهر» در ابتدای دوره و با سرمایه پنج هزار و 80میلیارد و 320میلیون ریال، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده سه هزار و 780میلیارد و 52میلیون ریال و ارزش بازار سه هزار و 83میلیارد و 612میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. طی این دوره یک ماهه بهای تمام شده آن تغییری نیافت و ارزش بازار آن با مبلغ 12میلیارد و 563میلیون ریال کاهش، به مبلغ سه هزار و 71میلیارد و 49میلیون ریال رسید. گفتنی است این شرکت طی ماه گذشته سهام هیچ شرکت بورسی را تحصیل یا واگذار نکرد.

کسب 709میلیون ریال سود «تیپیکو»

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین‌ماه 1395، معادل 709میلیون ریال سود شناسایی کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به 31 فروردین‌ماه 95 را به‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «تیپیکو» در ابتدای دوره و با سرمایه دو هزار و 900میلیارد ریال، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده یک هزار و 843میلیارد و 556میلیون ریال و ارزش بازار 19هزار و 204میلیارد و 9میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. طی این دوره یک ماهه، بهای تمام شده آن با 245میلیون ریال افزایش به مبلغ یک هزار و 843میلیارد و 801میلیون رسید و ارزش بازار آن با کاهش 308میلیارد و 587میلیون ریال، به مبلغ 18هزار و 895میلیارد و 422میلیون ریال رسید.

«تیپیکو» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده فروش معادل 128میلیون ریال و مبلغ 837میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل 709میلیون ریال سود شناسایی کرد. گفتنی است این شرکت در این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده فروش معادل 373میلیون ریال خریداری کرد.


بازگشایی چند نماد معاملاتی

نمادهای معاملاتی «غمارک»، «فرآور»، «کدما»، «کگلح»، «کچادح»، «ساروم» و «همراه» به تابلوی معاملات بازگشتند.

بر اساس پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، فرآوری مواد معدنی ایران، معدنی دماوند و حق تقدم استفاده نشده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل، بدون محدودیت نوسان قیمت قابل معامله هستند.

در عین حال، نماد معاملاتی حق تقدم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با توجه به اعلام مهلت پذیره‌نویسی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیسم حراج تک قیمتی تابلوی معاملات برگشت.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ارومیه باتوجه به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1394 و ارتباطات سیار ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیسم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله است.

براساس این گزارش، علت توقف «سکارون» ناشی از تعدیل منفی سنگین 72درصدی سود هر سهم (از 750 به 211ریال) و به دلیل افت فروش در مقدار و نرخ فروش بود.

در این میان نماد این شرکت دیروز آماده بازگشایی شده، اما به نظر می‌رسد بازگشت «سکارون» به تابلوی معاملات بعد از ارائه توضیحات انجام شود.

«کچاد» مهلت استفاده

از سهام حق تقدم را مشخص کرد

مهلت استفاده از سهام حق تقدم و ناشی از افزایش سرمایه ۶۵درصدی چادرملو مشخص شد که از امروز آغاز می‌شود.

در پی برگزاری 24 فروردین مجمع فوق‌العاده چادرملو برای افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه، 65درصد معادل هزار و 115میلیارد تومان به سرمایه اسمی این شرکت اضافه و 40درصد دیگر برای دو سال در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت.

بر همین اساس، این شرکت مهلت استفاده از سهام حق تقدم و ناشی از افزایش سرمایه ۶۵درصدی را از 6 اردیبهشت تا 3 تیرماه تعیین کرده که از امروز شروع می‌شود.

براساس این گزارش، «کچاد» در حالی پیش از این، سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با سرمایه قبلی و 1.71هزار میلیارد تومانی 118ریال پیش‌بینی کرده بود که سود هر سهم را با سرمایه جدید و بیش از 2.8هزار میلیارد تومانی، 118ریال در نظر گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر