روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۲۳

باید به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شویم؛ ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در همایش «اقتصاد مقاومتی؛ انتظارات و راهکارهای پیش‌رو»، با تاکید بر اینکه رویکرد ما در کشور به جای توزیع ثروت از نفت و منابع طبیعی باید خلق ثروت باشد، گفت: متاسفانه ما تاکنون برای آفرینش این نظام اقتصادی که مبتنی بر دانش و ثبات باشد، قدم‌های اساسی برنداشته‌ایم. در حالی که باید راه را برای ارائه خدمت به مردم هموار کنیم و به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شویم. البته این مهم با فروش سرمایه‌های تجدیدناپذیر محقق نمی‌شود و باید در مسیر درآمدهای مالیاتی ماندگار مبتنی بر تولید حرکت کنیم.

به هر بهانه، افراد را فتنه‌گر ننامیم؛ ایرنا علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست سالانه «انجمن اسلامی آرمان دانشجویان» دانشگاه علم و صنعت گفت: از همان ابتدای سال ۸۸ گفتم نیاز به این سختگیری نیست و نباید به هر بهانه‌یی افراد را فتنه‌گر بنامیم و باید به سمت دولت وحدت ملی حرکت کنیم. وی اظهار داشت: همواره گفته‌ام بعد از سال ۸۸ با افرادی که منتقد تصمیم‌های نظام بودند، برخوردهای خشن شد؛ گرچه منتقدان دولت فعلی راحت هستند و کسی با آنها کاری ندارد.

تشکیل کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و اروگوئه؛ فارس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، در نشست مشترک با رائول سندیک معاون رییس‌جمهوری اروگوئه توسعه روابط ایران و اروگوئه را بسیار با اهمیت دانست و گفت: برای فعال کردن روابط نیازمند آن هستیم که کمیسیون مشترک دو کشور به سرعت شکل بگیرد. وی افزود: ایران با کشورهای امریکای جنوبی خصوصا اروگوئه روابط خوبی داشته است و سفر معاون رییس‌جمهوری اروگوئه و هیات همراه برای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی بین دو کشور حایز اهمیت است.

فصل جدیدی در روابط ایران و کره در راه است؛ ایرنا کیم سئونگ سفیر کره‌جنوبی در تهران با تاریخی خواندن سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهوری آن کشور به ایران گفت: این سفر تاریخی و بسیار حایز اهمیت است چرا که دروازه‌های همکاری جدیدی را در روابط دو کشور می‌گشاید. وی موضوعات اقتصادی را عمده همکاری‌های تهران و سئول عنوان کرد و اظهار داشت: ایران تنها یک کشور برخوردار از منابع نفت و گاز نیست و کره‌جنوبی هم کشوری نیست که فقط صنعت خودرو و تلفن‌همراه داشته باشد. ما بیش از این را داریم و زمینه‌های متعدد همکاری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و تبادلات دانشگاهی بین مردم دو کشور نیز می‌تواند، وجود داشته باشد که این همکاری‌ها نقاط جدید در روابط را باز می‌کند و موجب ثبات آن می‌شود.

گسترش همکاری‌های هسته‌ای ایران و ژاپن ؛ ایسنا سفیر جدید ژاپن با دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین به بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش روابط و توسعه زمینه‌های مشترک همکاری پرداخته و ضمن ابراز علاقه‌مندی، گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف هسته‌یی به خصوص در زمینه ایمنی را مورد تاکید قرار دادند.

نخست‌وزیر هند در راه ایران؛ ایلنا سیدمهدی نبی‌زاده سفیر سابق ایران در هند، از سفر قریب‌الوقوع نارندرا مودی نخست‌وزیر هند به ایران خبر داد و گفت: این سفر در فاصله کمی از سفر اخیر وزیر امور خارجه و وزیر نفت هند به ایران، نشانگر گشایش‌هایی است که در روابط بین دو کشور به واسطه حضور هیات دیپلماتیک هند در کشورمان ایجاد شده است. وی همچنین افزود: نارندرا مودی در دو سال گذشته با وجود سفر وزیر امورخارجه کشورمان به دهلی‌نو و چندین سفر معاون آسیایی وزارت خارجه به این کشور سفری به ایران نداشته و این نخستین حضور او پس از انتخابات سال ۲۰۱۴ هندوستان است.

واکنش ایران به نقض آتش‌بس در سوریه؛ ایسنا علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وضعیت فعلی آتش‌بس در سوریه گفت: بنای دولت و ملت سوریه بر این است که در کشورشان امنیت و صلح برقرار باشد ولی اگر تجاوزهای تروریست‌ها و حامیان آنها به کشورشان ادامه پیدا کند آنها همچنان آماده دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملت‌شان در سوریه هستند. وی در رابطه با اینکه در صورت نقض احتمالی آتش‌بس در سوریه واکنش ایران چه خواهد بود؟ گفت: واکنش ایران بدون تردید همچنان حمایت از دولت قانونی و ملت سوریه است.

ادامه مذاکرات ایران و کره‌جنوبی در زمینه همکاری‌های هسته‌ای؛ ایلنا هیات کره‌یی به ریاست معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور روز یک‌شنبه با معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که بین هی بونگ چائه، معاون وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره و بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و با حضور مسوولان حوزه‌های مرتبط انجام شد، طرفین ضمن ابراز علاقه‌مندی و خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های هسته‌یی دو کشور، بر عزم خود برای توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

کارگران پایه و سرمایه اصلی صنعت و تولید کشورند؛ ایلنا سردار حسین دهقان وزیر دفاع در جمع کارکنان وزارت دفاع از کارگران و صنعتگران با بیان اینکه کارگران پایه و سرمایه اصلی صنعت و تولید کشورند، گفت: دستاوردهای سترگ وزارت دفاع در حوزه‌های موشکی، هوایی، زمینی و دریایی حاصل دسترنج، همت و همیت صنعتگران و کارگران صنعت دفاعی است که با عشق و ایمان و دانش و فناوری نیازمندی بخش‌های مختلف دفاعی را به شایستگی تامین می‌کنند. وی با تاکید براینکه اقتصاد درون‌زا، مولد و پویا با دستان توانمند و تلاش کارگران ایرانی شکل می‌گیرد، افزود: امروز شریان‌های اقتصادی کشور نیازمند کار مضاعف و تلاش بی‌وقفه کارگران و صنعتگران توانمند این مرزوبوم است و ما با همه وجود خدمات و زحمات آنان را ارج نهاده، قدردان آنان هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر