ظرفیت تولید برق دو برابر می‌شود

۱۳۹۳/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۲

مدیرعامل توانیر از ساخت بزرگ‌ترین مزرعه برق خورشیدی ایران در کرمان خبر داد و سیاست‌های جدید صنعت برق برای احداث نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک و تولید پراکنده را تشریح کرد.

به گزارش مهر، همایون حائری در تشریح سیاست‌های جدید افزایش ظرفیت تولید برق پاک در کشور، گفت: به‌زودی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در کرمان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه ظرفیت تولید برق و انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال جاری دو برابر خواهد شد، تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 72 هزار مگاوات افزایش یافته است.

این مقام مسوول با بیان اینکه تولید نسل جدید نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، اظهار داشت: از این رو شهریور عملیات اجرایی ساخت نیروگاه مقیاس کوچک و تولید پراکنده در قالب فناوری DG سیکل ترکیبی در منطقه زرند کرمان آغاز شد.

حائری با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های مقیاس کوچک واحدهایی با ارزش افزوده، دوستدار محیط‌زیست و راندمان بالا هستند، بیان کرد: این واحد از نوع سیکل ترکیبی یعنی با راندمان بالاتر و قدرت بهتر و از اقدامات توسعه کیفی در صنعت برق کشور است.

مدیرعامل توانیر بااشاره به اینکه قرار است ظرفیت واحدهای مقیاس کوچک از 500مگاوات به 750مگاوات برسد که 250مگاوات در حال نصب است، افزود: مهم‌ترین ویژگی واحدهای (DG) سیکل ترکیبی کوچک شامل بالا بودن راندمان (بیش از 48درصد) است. این مقام مسوول، ادامه داد: همچنین نوع بهره‌برداری از این واحد موجب می‌شود ضریب بار تولیدی بالا باشد که ضریب بار تولیدی این نوع واحدهای مقیاس کوچک در کشور 65درصد است در حالی که پیش‌بینی می‌شود این واحد ضریب بار بالای 75درصد داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر