از منطقه

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۰۳۷

راشاتودی: نفتکش روسی در آب‌های خزر طعمه حریق شد

یک نفتکش روسیه در آب‌های دریای خزر در نزدیکی ترکمنستان طعمه حریق شد. به گزارش راشاتودی، وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرده، این نفتکش روسی هنگام وقوع انفجار و آتش‌سوزی هیچگونه نفت یا تولیدات نفتی را حمل نمی‌کرد. در پی وقوع این آتش‌سوزی، تمامی 18 خدمه این نفتکش روسی تخلیه شدند. نفتکش روسی در فاصله 800کیلومتری از بندر «آستاراخان» نزدیک‌ترین بندر روسیه به محل وقوع این آتش‌سوزی قرار دارد. وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه آماده اعزام یک فروند هواپیمای اطفای حریق آبی - خاکی

Be-200 برای مهار این آتش‌سوزی است.


وعده کمک 4میلیارد دلاری امارات به مصر

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی «وام» گزارش داد که «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» حاکم این کشور عربی حوزه خلیج فارس، قول اعطای کمک 4میلیارد دلاری در اختیار مصر برای تقویت اقتصاد این کشور را داده است. به گزارش آسوشیتدپرس، براساس حکم رییس کشور امارات، این کشور 2میلیارد دلار در مصر سرمایه‌گذاری خواهد کرد و 2میلیارد دیگر در بانک مرکزی مصر برای افزایش ذخایر خارجی این کشور، پس‌انداز خواهد کرد. این دستور شیخ خلیفه بن زاید، پس از دیدار شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی از قاهره، صادر شد. امارات یکی از حامیان اصلی عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهوری مصر پس از برکناری محمد مرسی از مقام رییس‌جمهوری این کشور در سال 2013 بود.


ادامه تلاش پاکستان برای بازگرداندن آوارگان افغان

مقام‌های افغانستان و پاکستان خواستار همکاری و کمک جامعه بین‌المللی برای فراهم کردن زمینه بازگشت سریع و همراه با احترام آوارگان افغان به افغانستان شدند. گفته شده، بودجه‌یی معادل 550میلیون دلار برای فراهم کردن مقدمات و زمینه بازگشت آوارگان افغان به کشورشان لازم است. به گزارش ایرنا، وزیر مناطق مرزی پاکستان گفته که این وزارتخانه مهلت تمدید کارت‌های شناسایی آوارگان افغان در پاکستان را تا پایان سال آینده میلادی، تعیین کرده و روند تمدید کارت‌ها از سه هفته آینده آغاز خواهد شد. افغانستان تاکید دارد که دولت پاکستان نباید آوارگان افغان را به زور وادار به ترک آن کشور کند، بلکه فقط کسانی که داوطلب بازگشت به افغانستان هستند، باید زمینه ورود آنها به افغانستان فراهم شود. دولت افغانستان مشکلاتی نظیر امنیت، اشتغال و مسکن را بزرگ‌ترین مشکل این کشور برای پذیرفتن آوارگان عنوان می‌کند و تاکید دارد که کشورهای میزبان آوارگان افغان نباید این افراد را مجبور به بازگشت به کشورشان کنند مگر آنکه این افراد بخواهند داوطلبانه به وطن خود بازگردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر