اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۰۲۰

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر همه برنامه‌ها حاکم باشد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر اصول و روح همه برنامه‌های اقتصادی جاری باشد و دستگاه‌های اجرایی استان بر این مبنا برنامه‌ریزی کنند. به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان کردستان افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سطح کشور شاهد تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی بودیم. وی اظهار کرد: در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی دولت به صورت جدی ورود پیدا کرده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت با ریاست معاون اول رییس‌جمهور و عضویت وزرای مختلف تشکیل شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل این ستاد در سطح استان‌ها نیز با عضویت سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته و امور مرتبط با این ستاد به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی واگذار شده است. نصراللهی‌زاده اظهار کرد: باید به این مهم توجه کرد که برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی جدا از برنامه‌های اقتصادی کشور نیست و رویکرد اصلی این ستاد همان 12شاخص ابلاغی است. وی افزود: باید براساس 12برنامه اصلی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برش استانی پیدا کند و دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های خود را در این راستا تدوین کنند. نصراللهی‌زاده ادامه داد: برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی به نفت، توسعه دانش بنیان، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد از مباحث مهمی است که در این خصوص مورد توجه قرار گرفته است. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: باید با احصای ظرفیت‌‌ها و بهره‌‌گیری از توان دستگاه‌های مختلف برش‌‌های استانی در برنامه‌های ملی زده شود و توانمندی‌های استان را بالفعل کنیم.


اقتصاد کشور نیازمند اقدامات اورژانسی است

استاندار خراسان رضوی گفت: همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی می‌تواند زمینه مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کند. به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست خبری بعد از نخستین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری افزود: شرایط باید به گونه‌یی فراهم شود که شعار سال به خوبی تحقق یابد. وی با بیان اینکه دولت تاکنون اقدامات ارزشمندی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است، اظهار کرد: مزیت‌های خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده از این شرایط برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود. وی گفت: اقتصاد مقاومتی باید به صورت ملموس در زندگی مردم احساس شود و دستور‌العمل‌های زاید نیز که مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شوند، حذف شود. رشیدیان افزود: اقتصاد کشور نیازمند یک سری اقدامات عملی و اورژانسی است. وی اظهار کرد: هماهنگی بخش‌های مختلف از دستگاه قضایی تا بخش خصوصی و همکاری بانک‌ها می‌تواند شرایط بسیار مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

مرکز داوری اتاق بازرگانی موجب

کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

نایب‌ رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه گفت: با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی درباره شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جایگاه این شورا ارتقا پیدا کرده است. غلامحسین شافعی با بیان اینکه وزیر کشور نیز به اعضای این شورا پیوسته است، افزود: براساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مقرر شده مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طی 30روز در دستور کار دولت قرار گیرد. وی به بررسی جایگاه مرکز داوری اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: برای کاهش پرونده‌های بازرگانی در دادگستری شرایط مرکز داوری اتاق بازرگانی درحال بررسی است. وی یادآور شد: این مرکز داوری می‌تواند شرایط مناسبی برای حل و فصل مشکلات اقتصادی قراهم کند. رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: مشکلات صنعت ساختمان این استان در حوزه بیمه مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده است حق بیمه ساختمان در مدت معقول پرداخت شود. شافعی اظهار کرد: مشکل مالیات صنعت ساختمان نیز با مشارکت بخش خصوصی ساختمان مورد بررسی قرار گرفته و حل خواهد شد.


کارگران موثرترین عامل در اجرای اقتصاد مقاومتی هستند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: کارگران به عنوان موثر‌ترین عامل اجرای اقتصاد مقاومتی چرخ تولید و صنعت کشور را به سمت پویایی و شکوفایی می‌برند. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران با کار خود صنعت و تولید کشور را به سمت شکوفایی برده و فرصتی جهت استفاده از تولیدات داخلی، پیشرفت و تعالی صنعت کشور ایجاد می‌کنند. وی اظهار کرد: نقش کارگران در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیرگذار و هفته کارگر فرصتی است که زحمات این عزیزان را به جامعه و مردم معرفی کنیم. آشتاب با اشاره به هفته کار و کارگر افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، دیدار کارگران با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در نماز جمعه، بازدید از واحدهای کارگری استان، سرکشی از خانواده‌های گرانقدر شهدای کارگر، دلجویی از کارگران بستری شده در بیمارستان تامین اجتماعی، برگزاری کوهپیمایی خانوادگی کارگران و نیز تجلیل از کارگران نمونه را ازجمله برنامه‌های این هفته در استان لرستان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر