اصلاح ساختارهای اقتصادی با تعامل مجلس و دولت

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۰۱۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همراهی دولت و مجلس در مسیر پیشرفت و توسعه کشور ضروری است و این تعامل که البته با نظارت نیز همراه خواهد بود، حل مسائل کشور را سرعت می‌بخشد.

به گزارش مهر، محمدرضا عارف جمعه شب در جمع مردم اراک اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده شده، دولت و مجلس باید پا به پای هم و با تعامل حداکثری به عنوان دو شریک اصلی در برنامه‌های پیشرفت و توسعه کشور، گام‌های اساسی در مسیر تحقق مطالبات مردم بردارند. وی افزود: نگاه ما به عنوان مجلس به دولت، نگاه مشارکتی، تعاملی و همراهی است اما در عین حال هر جا که لازم باشد از اهرم‌های نظارتی مجلس حداکثر استفاده را می‌کنیم و تذکر خواهیم داد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم حاکمیت عقلانیت در تمام امور کشور بیان داشت: مردم در اسفندماه سال گذشته در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، حماسه‌یی دیگر را خلق کردند و برگ زرینی در دفتر افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند و در مقابل این حضور حماسی، منتخبان مردم باید با تعهد و مسوولیت‌شناسی انجام وظیفه کنند. منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با بررسی مسائلی که کشور با آن روبه‌رو بود اقتصاد کشور و معیشت مردم در اولویت قرار گرفت و اقدامات لازم برای مبارزه با تورم، ایجاد اشتغال، تحقق رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شد.

عارف گفت: در این راستا در قالب یک برنامه ۱۲۸ماده‌یی جهت‌گیری و برنامه‌ها اعلام شد و در دو بند اول سیاست‌های اقتصادی، دو اصل مهم «اصلاح ساختارهای اقتصادی» و «پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی» مورد توجه قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر