اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۸۱

مردم منتظر کاهش قیمت مسکن نباشند

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران درباره شرایط آتی بازار مسکن گفت: به نظر نمی‌رسد که بخش مسکن در نیمه اول سال جاری دچار رونق شود با این حال نمی‌توان منتظر کاهش قیمت مسکن شد و توصیه می‌شود که متقاضیان مصرفی هم‌اکنون اقدام به خرید کنند چرا که مسکن احتمالا در نیمه دوم سال تا 10 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

سیدرضا قهاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم منتظر هستند تا قیمت مسکن کاهش یابد اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد؛ چرا که شیب کاهش قیمت کند شده است. وی افزود: بعد از امضای برجام در سال گذشته از بعد روانی امیدواری برای رونق تولید و عرضه مسکن بیشتر شد اما حل مسائلی که تحریم‌ها طی سال‌های متمادی برای اقتصاد کشور ایجاد کردند، نیازمند زمان است به همین دلیل نمی‌توان به تحرک بخش مسکن در نیمه اول سال جاری دلخوش بود.

این کارشناس مسکن به زمزمه‌هایی درباره تجدید تحریم‌ها و جو روانی منفی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و خریداران همواره دنبال بهترین شرایط هستند. حال آنکه در وضعیت فعلی ثبات اقتصادی مشاهده نمی‌شود به همین دلیل تولید و فروش در حالت تعلیق قرار دارد.

قهاری مشکلات بخش تقاضا را ناشی از نبود تسهیلات بانکی کافی دانست و افزود: دولت دچار کسری بودجه است و منابع کافی در اختیار بانک‌ها قرار ندارند. به همین دلیل نمی‌تواند به همه تقاضاهای تسهیلات پاسخ دهد این موضوع منجر به بی‌تحرکی بخش تقاضا در مسکن شده و در این وضعیت تولید توجیه اقتصادی ندارد.


درخواست حسابرسی

از ستاد سمن‌های پایتخت

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار حسابرسی از ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران شد.

مجتبی شاکری با اشاره به بروز برخی سوء‌مدیریت‌ها در اداره ستاد ساماندهی سمن‌های شهر تهران به ایسنا گفت: طی مکاتبه‌یی از رییس شورا درخواست خود مبنی بر حسابرسی این ستاد را اعلام کرده‌ام. وی با تاکید بر اینکه مستندات لازم درباره تذکر هفته گذشته صحن علنی مبنی بر توزیع بن میان اعضای شورا و تعدادی از سمن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد. پیش از این شاکری طی تذکری در جلسه علنی شورا با انتقاد از نحوه اداره ستاد ساماندهی سمن‌ها، از توزیع 500میلیون تومان بن میان عده‌یی از اعضای شورا و سمن‌ها و نیز کمک 100میلیون تومانی به یک بیمار خبر داده بود که این موضوع با واکنش الهه راستگو، رییس ستاد سمن‌ها مواجه شد و راستگو نیز این ادعا را تکذیب کرد.


احتمال وقوع سیلاب‌ها تهدید جدی تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی رودخانه‌ها و مسیل‌های پایتخت را مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری در مواجهه با آبراهه‌های طبیعی دانست. مهندس علیرضا جاوید با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری که قرار است، اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران برگزار شود، احتمال وقوع سیلاب‌های شهری در پایتخت را با توجه به عواملی همچون اختلاف 1000 متری خط‌الرأس و خط‌القعر شهر تهران، سابقه طولانی مدت وقوع سیلاب و همچنین بارش‌های نامنظم پایتخت تهدیدی جدی دانست و افزود: احیا و بازطبیعی‌سازی رودخانه‌ها باید به موازات تلاش برای حفاظت شهر از خطر سیلاب پیگیری شود. او با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری، فرصتی برای همگرایی مطالعات و اقدامات اجرایی، تقریب دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسی پیرامون نحوه مواجهه با رودخانه‌های شهری در سطح کشور است، گفت: اقدامات مطالعاتی مدیریت شهری پایتخت در تدوین طرح جامع احیا و ساماندهی رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران و همچنین تجربیات عینی و عملی کسب شده در این زمینه می‌تواند روشنگر نحوه مدیریت رودخانه‌ها در سایر کلان‌شهرهای کشور باشد.


نوسازی ۶۵ هزار کامیون فرسوده امسال اجرا نمی‌شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با بیان اینکه اجرای طرح نوسازی ۶۵هزار کامیون و کشنده فرسوده با عمر بیش از ۳۵سال به امسال نمی‌رسد، گفت: متن تفاهمنامه‌یی که با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، شرکت‌های تولیدکننده و لیزینگ کامیون و کشنده امضا شده باید توسط وزارت نفت نهایی شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نوسازی کامیون‌ها و کشنده‌های فرسوده گفت: تفاهمنامه طرح نوسازی ۶۵هزار کامیون و کشنده فرسوده با عمر بیش از ۳۵سال در اسفندماه سال گذشته بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌یی و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امضا شد که منابع اجرای این طرح از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت توسط وزارت نفت تامین می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر