اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۷۷

افزایش نرخ دلار و کاهش نرخ سکه در بازار آزاد

صرافان ارز و سکه در معاملات روزشنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 53ریال افزایش نسبت به چهارشنبه هفته گذشته (اول اردیبهشت ماه) 34 هزار و 670ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 100هزار ریال کاهش، 10میلیون و 190 هزار ریال دادوستد کردند.

یک یورو در بازار آزاد تهران با 252ریال کاهش قیمت، 39هزار و 250ریال و هر پوند انگلیس نیز با 270ریال افزایش نسبت به چهارشنبه 50هزار و 200 ریال مبادله شد. دیروز صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 90هزار ریال کاهش قیمت نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، 10میلیون و190 هزار ریال ارزش‌گذاری کردند. همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی با 20هزار ریال کاهش نسبت به چهارشنبه، 5میلیون و 430هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت، 2 میلیون و 900هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی طلا با 10هزار ریال کاهش، یک میلیون و 930هزار ریال و یک گرم طلای 18 عیار نیز با 10هزار و 200ریال کاهش نسبت به چهارشنبه گذشته، یک میلیون و 38هزار و 500 ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 15.8 دلار کاهش به یک هزار و 233.2 دلار رسید.


قطع سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه

یک مقام مسوول در بیمه مرکزی جزییات قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین بدون بیمه شخص ثالث از خرداد ماه را اعلام کرد و گفت: کارت‌های سوخت این خودروها شارژ نمی‌شود. شهرام شیبانی در گفت‌وگو با مهر درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین بدون بیمه شخص ثالث از خرداد گفت: پیش از این براساس تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۸۷ ارائه هر گونه خدمات به دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی که بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند، توسط راهنمایی و رانندگی و دفاتر اسناد رسمی و سایر دستگاه‌های مرتبط ممنوع است. مدیرکل ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی افزود: در ماده ۴۹ لایحه جدید بیمه شخص ثالث که به تصویب مجلس رسیده و به شورای نگهبان تقدیم شده است و ما تقریبا آن را تایید شده می‌دانیم، درباره خسارات وارد شده به بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسائل نقلیه موتوری عینا آمده است که «ستاد سوخت مکلف است، از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسائل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.»


۵۰۵ زندانی بیمه‌گذار بیمه توسعه آزاد شدند

مدیرعامل بیمه ایران از آزاد شدن ۵۰۵ زندانی بیمه توسعه که به دلیل تصادف زندانی شده بودند، خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدعباس حسینی با اشاره به اقدامات این شرکت برای آزاد‌سازی زندانیانی که بیمه‌گذار بیمه توسعه هستند و به خاطر تصادف در زندان به سر می‌برند و تاکنون 505 زندانی آزاد شده‌اند، افزود: به این ترتیب با توجه به اطلاعاتی که داریم و پرونده‌های تکمیل و ارجاع شده از سوی بیمه توسعه به بیمه ایران از نظر ما زندانی بابت بیمه توسعه در زندان‌ها نباید داشته باشیم. وی گفت: تلاش داشتیم تا پیش از شب عید بیشتر زندانیان این بیمه را از زندان آزاد کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و بعد از عید تاکنون نیز 18 زندانی دیگر آزاد شده‌اند. مدیرعامل بیمه ایران افزود: اگر زندانی دیگری از بیمه‌گذاران بیمه توسعه در زندان باشد، ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که عدم کفایت بیمه‌نامه یا احتمال وجود جرایم دیگر غیر از تصادفات از علت‌های اصلی آن می‌تواند باشد که آن نیز در دست رسیدگی است. وی گفت: بیمه ایران تاکنون به 24هزار و 200نفر از خسارت‌دیدگان بیمه‌گذاران بیمه توسعه خسارت پرداخت کرده است و این روند تا حل مشکل همه آنها ادامه خواهد داشت. حسینی با اشاره به جلسه مشترک خود با اعضای ستاد دیه کشور گفت: این جلسه با هدف تسریع در به انجام رساندن مشکلات بیمه‌گذاران بیمه توسعه انجام شد. وی پیش‌بینی کرد که در سال 95 بخش اعظم مشکلات این بیمه‌گذاران با همکاری بازپرس و دادستان پرونده و بیمه مرکزی و توسعه با همکاری بیمه ایران به سرانجام برسد.


رشد تراکنش‌های پایانه‌های فروش بانک صادرات

مجموع تعداد تراکنش‌های بانکی دستگاه‌های پایانه فروش متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران در سال گذشته نسبت به سال ١٣٩٣بیش از ٣٥درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای افزایش سطح دسترسی مردم به ابزارهای نوین بانکی و کاهش هزینه‌ها، ترافیک و آلودگی هوا، توسعه این ابزارها را در اولویت قرار داده است. آمارهای عملکردی حاکی از آن است که در سال گذشته هر ماه به طور متوسط حدود ٤٥میلیون تراکنش‌ توسط پایانه‌های فروش متصل به حساب‌ها انجام شده، همچنین هموطنان در خلال اسفند ماه سال ٩٤ بیش از ٦٠ میلیون تراکنش مالی را به انجام رسانده‌اند که این میزان بیانگر رشد ٢٤درصدی تعداد تراکنش‌ها نسبت به ماه قبل‌تر است. همچنین گزارش یاد شده بیانگر رشد ١٧درصدی تعداد کل تراکنش‌های سیستم سپهر در سال ١٣٩٤ نسبت به سال قبل است که این میزان رشد حاکی از استقبال بیشتر مردم از خدمات نوین این بانک است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر