کار

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۱۰

مکاتبه با 3 وزارتخانه اقتصادی برای حمایت از تولید

معاون روابط کار وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، با اعلام این خبر که با بهبود شرایط اقتصادی و افزایش ظرفیت بنگاه‌ها طرح «امنیت شغلی» اجرا خواهد شد، گفت: برای جلوگیری از تعدیل نیروی کار با 3 وزارتخانه مهم اقتصادی مکاتبه شده است.

سید حسن هفده‌تن معاون روابط کار وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل عدم رسیدگی به منافع صنفی کارگران، عدم برنامه‌ریزی صحیح دولت‌هاست، اظهار داشت: ‌دولت‌های گذشته منجر به افزایش حجم اقتصاد دولتی در مقابل اقتصاد مردم محور (تعاونی) شده‌اند.

وی افزود: اگر منافع صنفی کارگران به‌طور حداکثری مورد توجه قرار می‌گرفت و آنان در تمام فعالیت‌های مولد اقتصاد مشارکت جدی داشتند، هم‌اکنون بسیاری از مشکلات ناشی از عدم تامین معیشت برطرف می‌شد و از طرف دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی پس از آن نبودیم. معاون روابط کار وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی یکی از راهکارهای برون‌رفت از رکود و رسیدن به رونق است، تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید شد، مشارکت جدی مردم برای اداره امور مورد توجه است.


افزایش 30درصدی سهم کاریابی‌ها در بازار کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از افزایش 30 درصدی سهم کاریابی‌ها در بازار کار و اشتغال تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر سهم کاریابی‌ها در بازار کار حدود 23 درصد است و برای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت کاریابی‌های مجاز درصدد هستیم تا ظرف یک‌سال و نیم آینده این سهم را افزایش بدهیم. وی از پیش‌بینی اعزام 10000 نیروی کار ایرانی به خارج تا سال 96 خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما ایجاد دفاتر کاریابی در خارج کشور است تا از این طریق شناسایی و خدمت‌رسانی به ایرانیان شاغل در خارج با سرعت و سهولت بیشتری صورت گیرد. معاون اشتغال وزیر کار در ادامه از توافق با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای استفاده از ظرفیت آژانس‌های معتبر بین‌المللی خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در دوران پساتحریم رونق صنعت توریسم و جذب گردشگران خارجی است و با گشایشی که در فضای سیاسی و بین‌المللی کشورمان به وجود آمده نیازمند تقویت بخش گردشگری و ایجاد اشتغال در این حوزه هستیم. لذا با توافق صورت گرفته مقرر شده تا شهریور ماه از ظرفیت آژانس‌های شناخته شده بین‌المللی برای اتصال و جذب گردشگران خارجی استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر