اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۰۹

بررسی برنامه ششم تا 10روز آینده در صحن مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بااشاره به اینکه تا 10روز آینده برنامه ششم توسعه در مجلس بررسی خواهد شد، گفت: اختیار تمدید یا حذف قانون هدفمندی یارانه‌ها در برنامه به دولت واگذار شده است.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس، بااشاره به وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس، اظهار داشت: هفته آینده مجلس تعطیل خواهد بود، اما اعضای کمیسیون تلفیق برنامه در این هفته در سه روز و نوبت صبح و عصر مباحث مربوط به برنامه ششم توسعه را بررسی و جمع‌بندی خواهند کرد. عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه از دو جهت اسناد برنامه جمع‌بندی شده است، گفت: یک موضوع مربوط به بیکاری، نقدینگی، رشد و شاخص‌های کمی بوده و نوع دیگر مربوط به رویکردها و سیاست‌گذاری‌ کلان در برنامه ششم است. این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه ششم 4کارگروه تخصصی دارد، بیان داشت: پیشنهادهایی در بخش تولید، کشاورزی، صنعت و معدن همچنین در بخش اهداف اقتصاد کلان که شامل اقتصاد داخلی و بین‌الملل می‌شود، مطرح شده و در هفته پیش‌رو بررسی خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین در بخش بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای شاخص‌ها موادی پیشنهاد شده است. به گفته ندیمی، تلاش مجلس این بوده که دولت سال جاری را با برنامه دنبال کند و به همین علت تمام سعی بر این است که هر چه سریع‌تر جمع‌بندی برنامه ششم پایان یابد و در دستور کار مجلس قرار گیرد.


حذف 400مجوز غیرضروری برای تسهیل سرمایه‌گذاری

ایرنا| معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی از حذف 400مجوز غیرضروری برای تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌و‌کار در دو سال اخیر خبر داد.

شاپور محمدی افزود: برای انجام کار اقتصادی اعم از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یک‌هزار و 800مجوز ملی و 200مجوز استانی داریم که در این راستا توانستیم 400مجوز را بدون اینکه اختلالی در روند کارها ایجاد شود، حذف کنیم. وی بااشاره به اینکه برای دریافت برخی مجوزهای قانونی 1.5سال زمان نیاز بود، افزود: باید فرآیند صدور مجوز را که برخی خارج از توان و محدوده قانونی دولت است ، ساده‌تر و کوتاه‌تر شود تا رغبت برای کار اقتصادی و تولید بیشتر افزایش یابد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شاخص‌های بهبود فضای کسب‌وکار توسط بانک جهانی انجام می‌شود، افزود: در سال2016در برخی بخش‌های اقتصادی کشور همچون شهرداری‌ها رتبه ایران از 98 به 64 افزایش یافت و امید است در آینده نیز رتبه بهبود فضای کسب‌وکار در کشور ارتقا یابد. محمدی با بیان اینکه امکان بهبود فضای کسب‌وکار در استان‌ها با تعامل و تفاهمنامه بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی شدنی است، افزود: پنجره واحد خدمات شهری برای صدور مجوز ساخت‌‌وساز روند صدور مجوز در کشور را شتاب بخشیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر