وجود پتانسیل‌های ارزشمند برای سرمایه‌گذاری

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۸۰۶

افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: با اجرایی شدن برجام پتانسیل‌های اقتصادی مهم و قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران وجود دارد که می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی را برای همکاری فی‌مابین به وجود آورد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، افخمی در دیدار هیات اقتصادی ایالت نیدرزاکسن با بیان این مطلب افزود: ایران دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر است که 9درصد ذخیره نفتی و 18درصد ذخایر گازی جهان و منابع معدنی فراوان را در اختیار دارد که این عوامل بسیار مهم در عرصه اقتصاد و تولید بهترین محرک برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران است. وی تصریح کرد: زمان آن رسیده است که بانک‌های جهانی با اتخاذ یک سیاست معقول نگرانی خود را درخصوص بازار ایران و همکاری مالی و مبادلات اقتصادی برطرف کنند و برای حضور در بازار رقابتی ایران از فرصت‌های به وجود آمده، استفاده کنند.

وی با اشاره به روند شاخص‌های اقتصادی در ایران پس از برجام به وضعیت بازار اقتصادی کشورمان پرداخته و تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت در آینده آثار مثبت اقدامات انجام شده پدیدار خواهد شد. وی بار دیگر بر لزوم درک شرایط فعلی توسط هیات‌های اقتصادی و بانکی آلمانی تاکید کرده و خواهان تسریع و تسهیل شرایط برقراری روابط فراگیرتر بین بانک‌های آلمانی و طرف‌های ایرانی شد.

وی با اشاره به اقدامات بانک تجارتی ایران و اروپا در دوران پساتحریم گفت: بانک تجارتی ایران و اروپا که یک بانک آلمانی با سابقه بیش از 40سال فعالیت است و نقش بسیار فعالی در تعاملات مالی بین‌المللی کشورمان داشته است بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام، مبادرت به برقراری روابط کارگزاری و مبادلات مالی از طریق سوییفت کرده که می‌تواند الگویی برای سایر بانک‌های آلمانی باشد. وی تاکید کرد: حضور بانک تجارتی ایران و اروپا در بازار بانکی جهانی نقش بسیار سازنده‌یی در رونق اقتصادی ایران از طریق تسهیل مبادلات بانکی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی به ویژه شرکت‌های آلمانی ایفا می‌کند. گفتنی است، ایالت نیدرزاکسن مرکز کارخانه فولکس واگن و دارای تولید داخلی 215میلیارد یورو است و همکاری با این ایالت می‌تواند نقش موثری در برقراری ارتباط بین صاحبان صنایع، تجار و مدیران ارشد دو کشور داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر