در رقابتی سر VOD، آمازون «نت‌فلیکس» را هدف می‌گیرد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۷۹

آمازون وارد بازار VOD شده و قصد دارد با تخفیف ویژه بازار را از آن خود کند و این یعنی نت‌فلیکس یک رقیب جدی پیدا کرده است.

آمازون به عنوان کمپانی غول تجارت آنلاین به رهبری جف بزوس به‌شدت در بازار VOD (سیستمی که طبق آن مشتری می‌تواند هر وقت که می‌خواهد و نه در ساعت مقرر پخش تلویزیونی، ویدیوها و محتوای مورد نظرش را تماشا کند) امریکا و شرکتی که در حال حاضر رهبری آن را بر عهده دارد (یعنی نت‌فلیکس) به تکاپو افتاده است.

از روز یک‌شنبه هفدهم آوریل، مشتریان آمازون می‌توانند از طریق «پرایم ویدیو» با خرید یک بسته متحوای سینمایی و تلویزیونی که ماهی ۸,۹۹ دلار هزینه دارد و لازم نیست برای دریافت آن هزینه سرویس «آمازون پرایم» هم پرداخت شود، به تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی بنشینند. اما نکته‌ مهم این است که پرایم ویدیو یک دلار در ماه ارزان‌تر از خدمات پخش‌ آنلاین نت‌فلیکس برای مشتریان آب می‌خورد و سه استریم متفاوت به هر مشتری ارائه می‌کند. این یعنی مشتریان دیگر مجبور نیستند برای دریافت محتوای خود، ۹۹ دلار در سال هم برای آمازون پرایم پرداخت کنند. در حقیقت ساختار سیستم پرایم به کلی تغییر کرده و از حالا به بعد تنها در قالب یک برنامه ماهانه کمی گران‌تر یعنی 10.99دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با استناد به گزارش‌ها، بزوس گفته مشتریان پرایم خواستار یک برخورد انعطاف‌پذیرتر در پرداخت شده بودند و به همین دلیل است که آمازون این حرکت را انجام داده است.

اما این حرکت بدون شک پاسخی به نت‌فلیکس و سرویس پخش آنلاین آن بوده است. تنها یک هفته موفقیت بخش محتوای کمپانی بزوس را تکمیل می‌کند. این در حالی است که آمازون استودیوز موفق شد در فستیوال فیلم کن پنج فیلم را خریداری کند و در سینماکان هم نمایش‌دهندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر