کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۳

«سی-130» دوباره پرواز می‌کند

به همت متخصصان نیروی هوایی ارتش یک فروند هواپیمای ترابری سی-130 پس از ساعت‌ها کار تخصصی اورهال شد و به یگان هوایی ارتش پیوست. کارکنان گردان نگهداری و بازآماد پایگاه هفتم سرلشکر خلبان شهید عباس دوران شیراز با انجام ۲۰هزارنفر ساعت تخصصی یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ را بازآماد (اورهال) کردند. از این هواپیمای غول‌پیکر در شرایط جنگی معمولا برای ماموریت‌هایی چون اعزام نیروها به مناطق جنگی، انتقال ابزار و ادوات سنگین به مراکز درگیری و عملیاتی، سوخت‌رسانی هوایی، جابه‌جایی سریع و تاکتیکی نیروها استفاده می‌شود.


نشست مشترک دولت و مجلس

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور، با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت در سه‌شنبه هفته آینده گفت: در این نشست با حضور روسای قوای مجریه و مقننه، وزرا و نمایندگان مجلس مسایل و مشکلات کشور به‌ویژه موضوعات اقتصادی بررسی می‌شود.


دادگاه ویژه مالیاتی تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس در بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم پس از یک رفع ابهام در ماده 278 این لایحه که از سوی رییس مجلس مطرح شد از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه با 149 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع با این رفع ابهام موافقت کردند. پس از رفع ابهام در ماده 278 این لایحه آمده است رییس قوه قضاییه بنابه درخواست رییس سازمان امور مالیاتی کشور در هر یک از استان‌ها و مناطقی که مقتضی بداند دادسرا و دادگاه ویژه مالیاتی تشکیل می‌دهد در این صورت سازمان امور مالیاتی کشور موظف است لوازم و تجهیزات و مکان استمرار مستقل آنها را تامین کند.


معوقات خانواده شهدا پرداخت می‌شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه معوقات آزادگان هفته گذشته پرداخت شد، از واریز معوقات خانواده شهدا به حساب آنها تا هفته آینده خبر داد. معوقات جانبازان که از سال 86 تا پایان سال 90 باقی مانده، از روز سه‌شنبه هشتم مهر توسط بانک عامل به حساب آنها واریز خواهد شد.


نسبت به ائتلاف ضدداعش خوش‌بین نیستیم

اینا مارسیو لیونیته مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه لیتوانی که به دعوت همتای ایرانی و به‌منظور گفت‌وگو و رایزنی در تهران بسرمی‌برد، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص مسایل و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه لیتوانی گفت: نسبت به نتایج برنامه‌های ائتلاف ضدتروریسم علیه داعش خوش‌بین نیستیم.


بررسی خرید توپولف در مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع خرید هواپیمای توپولف از روسیه قرار است در آینده با حضور کارشناسان در این کمیسیون بررسی شود. «مهرداد لاهوتی» گفت: تاکنون 24 دستگاه توپولف به‌دلیل غیرقابل استفاده بودن زمینگیر شده‌اند و در ایران استفاده نمی‌شوند. اگر قرار است توپولف‌هایی همانند گذشته خریداری شود به صلاح کشور نیست ولی هم‌اکنون 30 سال از خرید توپولف‌های قدیمی گذشته و آن توپولف‌ها یا دست دوم بوده‌اند یا اجاره‌یی. وی افزود:می‌خواهیم توپولف‌های نو خریداری کرده و نمی‌خواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.


اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی وزارت نفت

جمعی از معترضان به نتایج آزمون استخدامی وزارت نفت دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. براین اساس تجمع‌کنندگان روی پلاکاردهایی ضمن اعتراض خود به نتایج اعلام شده مدعی شدند در نتایج آزمون‌ها دستکاری شده و آنچه نتیجه واقعی آزمون بوده اعلام نشده است. به گزارش مهر پیش از این نیز نمایندگان مجلس در تذکرات کتبی و شفاهی خود نسبت به اعلام نتیجه آزمون استخدامی وزارت نفت به وزیر نفت تذکر داده بودند که پس از تذکرات فراوان و تجمع شرکت‌کنندگان در این آزمون در مقابل مجلس شورای اسلامی وزارت نفت اقدام به اعلام نتایج این آزمون کرد اما معترضان به نتایج اعلام شده مقابل مجلس تجمع کردند.


اختصاص اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، ۲۰ تا ۱۰۰میلیون تومان و برای شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ یک تا ۴میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته است. به گزارش تسنیم، بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران درخصوص حمایت‌های این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: ما باید سعی کنیم که به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ برویم و از طرح‌های بزرگ آنها حمایت کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر