وزرا در صف سوال و جواب

۱۳۹۳/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۸

نمایندگان مجلس دیروز هم جلسه علنی داشتند و هم غیرعلنی. آنها نه‌تنها طرح سوال از وزرا را بررسی کردند که به‌صورت غیرعلنی تبانی بانک مرکزی و دلالان برای فروش 11میلیارد‌دلار ارز در دوبی را به بحث گذاشتند.

به گزارش «تعادل»، استیضاح‌کنندگان وزیر نیرو امروز تاپیش از ظهر برای پیگیری مطالبات خود با وزیر نیرو جلسه‌یی را تشکیل می‌دهند که گفته می‌شود سرنوشت استیضاح چیت‌چیان در همین جلسه روشن خواهد شد.

سیدناصر موسوی‌لارگانی، یکی از نمایندگان درباره جلسه روز گذشته با وزیر نیرو گفت: برخی از نمایندگان استیضاح‌کننده با حضور نایب‌رییس مجلس جلسه‌یی را با آقای چیت‌چیان داشتند و پاسخ‌های وزیر را درخصوص موارد استیضاح شنیدند، اما فضای کلی جلسه به شکلی بود که اکثر نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

وی افزود: در جلسه امروز(دوشنبه) باتوجه به اهمیت موضوع حوزه‌های آبریز زاینده‌رود و مشکلات این شریان حیاتی استان اصفهان مجددا جلسه‌یی با حضور وزیر تشکیل می‌شود، اما من به‌عنوان یکی از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح تصور می‌کنم که این استیضاح درنهایت به هیات‌رییسه تقدیم شود، چرا که وزیر تاکنون نتوانسته پاسخ‌های محکم و قانع‌کننده‌یی درباره مطالبات نمایندگان ارایه کند.


ماجرای یک تبانی

عضو هیات‌رییسه مجلس هم دیروز با اشاره به بررسی التهابات بازار ارز در سال90 در جلسه غیرعلنی به مهر گفت: 11میلیارد‌دلار ارز کشور توسط دلالان و با پشتیبانی برخی مدیران بانک مرکزی به‌صورت غیررسمی در بازارها به فروش رفت. پرونده این اقدام در قوه قضاییه در حال بررسی است. محمد دهقان درخصوص جلسه غیرعلنی دیروز مجلس گفت: این جلسه در مورد علل نوسانات قیمت ارز در سال90 بود. البته به نظر من این جلسه باید علنی برگزار می‌شد. به گفته او، درآمد حاصل از این اقدام غیرقانونی به جیب دلالان رفت. البته این فساد در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

براساس این گزارش، ارسلان فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی در جلسه غیرعلنی گزارشی از قیمت ارز و احتمالات افزایش قیمت ارز ارایه داد. در این گزارش راهکارهای کنترل قیمت ارز با ادامه تحریم‌ها بررسی شد.

مشروح گزارش التهابات بازار ارز و سخنان عضو هیات رئیسه را در صفحه 11 بخوانید.


وزرا در صف سوال و جواب

جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبرداده که سوالات نمایندگان از وزیر امور خارجه با مشورت ریاست مجلس تجمیع شده و به وی ابلاغ شد تا ظرف دو هفته آینده در مجلس حضور یابد.

همچنین، چندی پیش 6 سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس از سوی نمایندگان به هیات‌رییسه و کمیسیون امنیت ملی ارایه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: قرار بود قبل از حضور ظریف در اجلاس نیویورک، وی برای پاسخگویی به این سوالات در صحن علنی مجلس حاضر شود اما وزیر امور خارجه اعلام کرد که بعد از اجلاس سازمان ملل در مجلس حضور خواهد یافت. بر این اساس سوال نمایندگان که درخصوص توافق ژنو تا وین6 است ظرف دو هفته آینده با توافق هیات‌رییسه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت، این 6سوال از سوی 100نفر از نمایندگان به هیات‌رییسه ارجاع شده است.

وی همچنین از حضور وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی هفته آینده خبر داد. در جلسه مشترک با آقای لاریجانی و فرهنگی 24سوال از وزیر اطلاعات نیز تجمیع شده و در قالب 2سوال به وزیر ابلاغ شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر