اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۶۰

تدوین افق میان‌مدت زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان مرکزی

مرکزی نصرالله‌نژاد مدیرکل راه‌وشهرسازی و رییس شورای حمل و نقل استان مرکزی در آستانه سفر هیات دولت به استان مرکزی گفت: افق میان‌مدت زیرساخت‌های صنعت حمل‌ونقل استان مرکزی به عنوان موتور محرک توسعه پایدار، جهت طرح و تصویب در سفر هیات دولت به استان مرکزی تدوین شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، نصرالله‌نژاد مدیرکل راه وشهرسازی و رییس شورای حمل و نقل استان مرکزی در آغاز سال جدید و در آستانه سفر هیات دولت به استان مرکزی با اعلام این مطلب افزود: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قرار داریم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله) و نیل به مقوله مهم «اقتصاد مقاومتی» پس از جلسات متعدد کارشناسی،چند طرح راهبردی و اساسی همگام با برنامه ششم توسعه کشور در رابطه با ترسیم افق میان مدت صنعت حمل و نقل استان مرکزی آماده شده که جهت تصویب و عملیاتی شدن در سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان مرکزی در زمان خود در جلسه استانی هیات دولت ارائه خواهد شد.


کنگره کشوری 2روزه غذا و سلامت در ساری برگزار شد

ساری دکتر فرهنگ بابامحمودی دبیر کنگره ملی غذا و سلامت با بیان اینکه سلامت آب و غذا برای انسان حیاتی است، گفت: محورهای مورد بحث در این کنگره غذا و بیماری‎های واگیر و تغذیه در گروه‎های خاص، غذا و بیماری‎های غیرواگیر، عادات و آداب غذایی در بستر فرهنگ، بهداشت ایمنی و امنیت غذایی همچنین آلاینده‎های زیست‎محیطی و ایمنی غذا درباره بیماری‎های غیر واگیر است. مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در مجموع، ۲۳۸ مقاله به دبیرخانه ارسال و از این تعداد ۱۶۶ مقاله پذیرفته شد که در نهایت ۲۹ مورد آن به‎صورت سخنرانی و ۱۳۷ مقاله نیز به‎صورت پوستر ارائه شده است. دبیر کنگره غذا و سلامت با اشاره به شعار امسال سازمانی جهانی بهداشت با عنوان غلبه بر دیابت اظهار کرد: پیشگیری از بیماری‎ها دارای سه مرحله اولیه، ثانویه و ثالثیه است که مرحله اول و اصلی بالا بردن سلامت و آگاهی انسان‎هاست. دکتر بابامحمودی گفت: باید مدارس دانشگاه، صدا و سیما و اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ سلامت مواد غذایی در جامعه همت کنند.


نیروهای مسلح هر نوع تعرض و تجاوز را با مشت محکم و کوبنده پاسخ می‌دهند

گرگان سرهنگ سعید اثنی‌عشری، فرمانده تیپ 230 شهید متاجی گرگان به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی در جمع فرماندهان یگان‌ها گفت: جانبازی، فداکاری و آمادگی برای جان دادن، پوشیدن لباس مقدس رزمندگی و نظامی را برای هر انسانی افتخارآمیز می‌کند. وی افزود: پیام رشد و بالندگی نیروهای مسلح، پیام صلح و دوستی با کشورهاست، البته با هوشیاری هر نوع تعرض و تجاوز را با مشت محکم و کوبنده پاسخ خواهند داد. اثنی‌عشری تصریح کرد: یگان‌های تیپ 230 با آمادگی کامل و آشنایی به روز با آموزش‌های ژئوپلیتیکی مناطق مختلف، آمادگی هرگونه ماموریتی را برابر دستور سلسله مراتب و فرماندهی معظم کل قوا را دارند.


مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی لوح تقدیرگرفت

اراک در جلسه شورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان دراستانداری مرکزی جواد مهندس مدیرعامل این شرکت موفق به دریافت لوح تقدیر از محمودزمانی قمی استاندار استان مرکزی شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان مرکزی، برپایه این گزارش در لوح دریافتی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی چنین آمده است: «هماهنگی و تصمیم‌گیری در امور برنامه‌ریزی، توسعه و عمران استان‌ها، هدایت و تصویب برنامه‌ها در چارچوب سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان کشور مستلزم مشارکت و حضور فعالانه مدیران و مسوولان استان در شوراهای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری استانی بوده که مسلما دستیابی به این اهداف بدون مشارکت و مساعی جنابعالی میسر نبوده است. لذا به پاس فعالیت‌های اثربخش و مجدانه جنابعالی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به‌منظور پیشبرد اهداف مذکور در سال 1394 این لوح تقدیم می‌گردد. سلامت و توفیقات روزافزون آن جناب را در عرصه خدمتگزاری به ملت شریف استان را از درگاه ایزدمنان مسئلت می‌نمایم.»


دیدارمدیران شرکت گاز ایلام با نماینده ولی فقیه در استان

ایلام مدیرعامل و هیات رییسه شرکت گاز استان ایلام به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام رفتند. نوریان گفت: تاکنون 690 کیلومتر خطوط انتقال و تغذیه 3هزار کیلومتر شبکه توزیع شهری و روستایی اجرا و بیش از 81 هزار انشعاب در 21 شهر و 198 روستای استان نصب شد که 114 هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار شده‌اند. نوریان گفت: در سال گذشته بیش از 580 کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و 8هزار انشعاب نصب شده که حاصل آن برخورداری 5 شهر و 36 روستا استان از نعمت گاز طبیعی بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر