جشنواره نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۵۶

مرکزی جشنواره نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی (آب و برق) به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق و امور زنان و خانواده این 2 شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، مهندس عبدالرضا خلیلی مدیرعامل شرکت در این جشنواره با بیان سخنانی گفت: مصرف سرانه آب در شبانه‌روز برای هر نفر در جهان 150 لیتر محاسبه شده، در حالی که این میزان در استان مرکزی 242 لیتر در شبانه‌روز است. وی اظهار کرد: در 5سال گذشته با استفاده از توان فرهنگی رسانه‌ها با وجود 8 تا 9 هزار انشعاب جدید، مصرف آب تنها حدود 7درصد رشد داشته است.

وی بانوان را از بازوهای مهم ترویج الگوی صحیح مصرف و مدیریت بهره‌وری آب معرفی کرد و گفت: بانوان در منزل بیشتر با مصرف آب در شست‌وشوی ظروف، پوشاک و منزل درگیر هستند و یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در این زمینه می‌توانند باشند.

مهندس خلیلی ضمن اشاره به اینکه پاییز سال گذشته بارندگی مناسبی در سطح استان رخ داد اما در سه ماه پایانی، بارندگی مناسب نبود و استان در میزان بارش عقب‌مانده است، افزود: مدیریت مصرف بهینه آب، بهترین گزینه برای توزیع مناسب آب کشور در شرایط سال‌های کم بارش است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی به بانوان توصیه کرد: در صورت داشتن توان مالی برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده کنند، زیرا شستن ظروف با دست 8برابر آب بیشتری در مقایسه با شست‌وشو با ماشین صرف می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر