روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۴۷

ضرورت رفع قوانین مزاحم سرمایه‌گذاری خارجی؛ ایرنا الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهوری گفت: تیم اقتصاد مقاومتی معاونت حقوقی این نهاد در تلاش جدی برای شناسایی و حذف قوانین مزاحم است به‌ویژه درصدد رفع قوانین مزاحم در بخش سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. امین‌زاده دیروز در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان یزد افزود: در دولت یازدهم در نظام حقوقی کشور تحول صورت گرفت و این معاونت به یک ستاد ساماندهی سازمان حقوقی کشور تبدیل شد. وی ادامه داد: از یک سال پیش در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری در حال تدوین است و قرار است در این زمینه تصمیماتی گرفته شود.

ایران محدودیتی برای ارتقای مناسبات با ونزوئلا قائل نیست؛ ایلنا معاون اول رییس‌جمهور بااشاره به ایستادگی و مقاومت کشورهای مستقل در برابر فشارهای خارجی، گفت: تا زمانی که میان مردم و دولت اعتماد وجود دارد قدرت‌های مداخله‌گر در پیشبرد اهداف‌شان ناکام می‌مانند و نخواهند توانست ملت‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از آرمان‌های‌شان کنند. اسحاق جهانگیری روز گذشته در دیدار با «میگل پرزاباد»، روابط تهران-کاراکاس را راهبردی و همه‌جانبه توصیف کرد و گفت: ایران هیچ محدودیتی برای ارتقای مناسبات با ونزوئلا قائل نیست.

تبدیل برخی آسیب‌های اجتماعی به بحران؛ ایسنا محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران با انتقاد شدید از رواج شعارزدگی بین برخی مسوولان گفت: برخی آسیب‌های اجتماعی اکنون به بحران اجتماعی تبدیل شده و اگر این مسائل به صورت ریشه‌یی حل نشود و به‌دنبال پیشگیری نباشیم، خطری جدی برای جامعه ما محسوب خواهد شد. عارف در دیدارهای جداگانه با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و رییس و مدیران سازمان بهزیستی کشور بااشاره به بارش‌های اخیر در کشور گفت: خدا را شاکریم که سال جدید با نزولات آسمانی آغاز شد و بارش‌های اخیر نوید‌دهنده سالی خوب و پرخیر و برکت برای کشور عزیزمان است و ان‌شاءالله با مدیریت صحیح بتوانیم از ظرفیت‌های این نعمت الهی به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو شورای عالی هلال‌احمر بااشاره به وقوع سیلاب در برخی مناطق کشور بر لزوم امدادرسانی سریع به آسیب‌دیدگان احتمالی تاکید کرد.

آخرین وضعیت پرونده شکایت صداوسیما از شجاعی کیاسری؛ ایلنا سیدرمضان شجاعی‌کیاسری عضو شورای نظارت بر عملکرد سازمان صداوسیما در مجلس بااشاره به آخرین وضعیت پرونده شکایت سازمان صداوسیما، اظهار داشت: بنابر آیین‌نامه جدید مجلس، قاضی پرونده موظف است درخصوص شکایت سازمان و صداوسیما از بنده از کمیته مراقبت از رفتار نمایندگان استعلام کند. او گفت: ریاست کمیته مراقبت از رفتار نمایندگان برعهده حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد است و تا دو روز گذشته، بنابر پیگیری‌هایی که از ایشان انجام دادم، هنوز استعلامی از این کمیته درباره پرونده شکایت سازمان صداوسیما از بنده انجام نشده است.

ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران؛ خانه ملت محمدعلی اسفنانی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بااشاره به آماده‌سازی شرایط برای بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران گفت: اینکه اتحادیه اروپا بتواند دفتری در کشور ما ایران داشته باشد، فی‌نفسه خوب است. ایران کشوری است که آمادگی لازم برای برقراری ارتباط اقتصادی و سیاسی با کشورهای اروپایی را دارد. نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان همچنین با بیان اینکه اتحادیه اروپا از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، ادامه داد: باوجود اینکه شاهد موضع‌گیری‌های غیرمنطقی ازسوی اتحادیه اروپا در مقابل ایران بودیم اما این دلیل نمی‌شود که تا ابد روابط ایران و اتحادیه اروپا در حالت تخاصم باشد و هرگز روابط دو طرف به یکدیگر نزدیک نشود.

سفر لاریجانی و سردار دهقان به روسیه؛ ایلنا مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در سخنرانی خود به مناسبت روز ارتش در مسکو، به تبادل هیات‌های عالی‌رتبه میان دو کشور از جمله سفر علی لاریجانی رییس مجلس به مسکو طی هفته جاری خبر داد و گفت: این سفر به دعوت ناریشکین رییس مجلس دومای روسیه برای شرکت در نشست روسای مجالس اوراسیا انجام می‌شود. در این سفر علی لاریجانی علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس با روسای مجالس دوما و شورای فدراسیون روسیه و همچنین روسای مجالس چند کشور دیگر شرکت‌کننده در نشست دیدار خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر