هدر‌رفت برق را تک‌رقمی می‌کنیم

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۴۰

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تلاش می‌کنیم که هدررفت برق در کشور تک‌رقمی شود و این یک تکلیف سازمانی برای ماست. محمدرضا حقی‌فام روز شنبه در آیین معرفی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: هم‌اکنون تلفات برق در سطح کشور حدود 11درصد است که تلاش خواهیم کرد امسال با همت همه مسوولان و با برنامه‌ریزی دقیق همکاران این عدد را کاهش داده و تک رقمی کنیم. وی اضافه کرد: در این رابطه تمهیدات لازم از سوی شرکت توانیر اندیشده شده است.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم تلفات برق در سطح کشور را یک درصد کاهش دهیم دو هزار و 500 میلیارد ریال به اقتصاد ملی کمک کرده‌ایم.

حقی‌فام گفت: شرکت توانیر امسال چهار برنامه ازجمله بحث اقتصاد مقاومتی و تلفات، آسان‌سازی و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم، افزایش پایداری فنی شبکه برای جلوگیری از خاموشی و دستیابی به فناوری نوین توزیع را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آذربایجان غربی به دلایل مختلف ظرفیت‌های خوبی با مرزهای طولانی برای این شرکت محسوب می‌شود، افزود: دو هزار و 200میلیارد ریال در بخش توزیع برق این استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه جنوب استان آذربایجان غربی نیز مشکل داریم که با تمهیدات لازم اندیشیده شده و با هشت میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تا قبل از رسیدن زمستان طرح‌های پایداری شبکه اجرا می‌شود و به این صورت آذربایجان غربی در رابطه با خدمات شرکت توانیر به یک منطقه نمونه تبدیل می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: نیاز است که در صنعت برق استان فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد چون تمامی پروژه‌ها و بخش‌های توسعه‌یی با این صنعت عجین شده است.

تقی کهوریان افزود: در این استان تولید برق بیشتر از مصرف آن است و باید تلاش کنیم تا در این استان بیشتر از این نیز برق تولید شود.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری برای تولید یک‌ هزار مگاوات برق در جنوب این استان مطالعه شده و امیدواریم تا پایان سال جاری اجرای طرح آن آغاز شود.

کهوریان گفت: صادرات برق یکی از کارهای دولت است که با توجه به ظرفیت موجود، این استان به علت دارا بودن مرزهای مشترک می‌تواند بهترین صادر‌کننده برق به کشورهای خارجی باشد. مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: باید بیشتر از اینها تلاش کنیم تا آنچه شرکت برای استان‌ها تعیین کرده و به عهده ما گذاشته است را به خوبی انجام دهیم. اکبر حسن‌بگلو افزود: تلاش خواهیم کرد تا نیروی برق آذربایجان غربی در کشور سرآمد شرکت‌های استانی کشور باشد. در پایان این مراسم از زحمات مهندس حمید کاظمی‌کیا تجلیل و مهندس اکبر حسن‌بگلو به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نیروی برق آذربایجان غربی معرفی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر