تاسیس دفتر کارآفرینی و نوآوری اجتماعی در دانشگاه پیام نور

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۲۶

تسنیم

سید علی سراج رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور استان توسعه می‌یابد، اظهار داشت: حدود 5 رشته تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های کشاورزی، آب، ادبیات عامیانه و... در صورت موافقت وزارت علوم در دانشگاه پیام نور استان

ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت در کهگیلویه و بویراحمد بسیار ضعیف است، بیان کرد: امیدواریم که پارک علم و فناوری و آزمایشگاه‌هایی که مسوولان وعده ایجاد آنها در استان را داده‌اند، هرچه سریع‌تر تاسیس شوند و به کمک اقتصاد دانش‌بنیان و دانشگاه‌های استان بیایند.

رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه‌های امروز را نسل سوم خواند و با اشاره به اینکه باید بستر تولید ثروت از ایده در استان فراهم شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در صورتی که بتوانند اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از ایده را در خود بگنجانند، نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

سراج با بیان اینکه دفتر کارآفرینی و نوآوری اجتماعی در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان فعالیت‌های ابتدایی مانند پژوهشکده گیاهان دارویی را انجام داده‌اند، اما این اقدامات تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنند و دانشگاه پیام نور استان نیز برنامه‌هایی در این راستا در سال اقتصاد مقاومتی اجرا می‌کند، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور با دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کرده و با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی خود، نیازهای پژوهشی آنها را برآورده می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر