وب‌سایت «رهنمون» در حوزه کارآفرینی راه‌اندازی شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۲۵

ایسنا

پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی درباره راه‌اندازی وب‌سایت «رهنمون» اظهار کرد: این سایت برای دستیابی به اهدافی چون ایجاد فضای لازم جهت تامین محتوای با کیفیت برای استفاده مخاطبان، فرهنگ‌سازی، ترویج اقتصاد دانش بنیان و موضوع کارآفرینی در میان نخبگان و نسل جوان و اطلاع شایسته کاربران از نهادهای حامی کارآفرینی در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است.


راهنمای علاقه‌مندان در مسیر کارآفرینی

وی افزود: دنیای کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌بنیان دنیایی پیچیده است و افراد علاقه‌مند برای ورود در این حوزه باید آمادگی لازم را کسب کرده و خود را برای حرکت در این مسیر و مقابله با خطرهای احتمالی تجهیز کنند.

بر همین اساس، پایگاه اطلاعاتی رهنُمون (rahnomoon. ir) قصد دارد ضمن ایفای نقش به‌ عنوان راهنمای علاقه‌مندان در مسیر کارآفرینی، به عنوان سایت مرجع در حوزه کارآفرینی شناخته شود. کرمی با بیان اینکه این پایگاه با همکاری «ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری» و «مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف» طراحی شده است ابراز امیدواری کرد: «رهنمون» بتواند پاسخگوی نیازهای علاقه‌مندان و مخاطبان باشد.


اهداف راه‌اندازی وب‌سایت

وی آموزش مهارت‌های مختلف در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکارو پاسخگویی به پرسش‌ها و دغدغه‌های ذهنی نوکارآفرینان در حوزه کسب‌وکار را از اهداف راه‌اندازی این سایت بیان کرد و گفت: سایت رهنمون قصد دارد تا ضمن ایفای نقش به ‌عنوان راهنمای علاقه‌مندان در مسیر کارآفرینی، به ‌عنوان سایت مرجع در حوزه کارآفرینی شناخته شود.


بخش‌های مختلف وب‌سایت

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در ادامه گفت: محتوای مطالب این سایت مربوط به کارآفرینی و کسب و کار است و بخش‌های خبرنامه، مقالات و کتب آموزشی، مشاوره آنلاین، نهادهای حامی کارآفرینی و آموزش و خدمات نیز دراین سایت تعریف شده است.

وی درباره مشاوره آنلاین توسط وب‌سایت رهنمون توضیح داد: با توجه به پر پیچ و خم بودن مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار، ممکن است فرد در هر مرحله با ابهاماتی رو به‌رو شود که برای رفع آنها نیاز به مشورت با متخصصان و خبرگان حوزه‌های مختلف کارآفرینی پیدا کند.

«رهنمون» بر آن است زمینه مناسبی را برای طرح و رفع سوالات فراهم کند تا کاربران با مراجعه به سایت و مطرح کردن ابهامات خود، پاسخ مناسبی را از مشاوران مربوطه دریافت کنند. به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مستندات رسانه‌یی، رویدادها، کارآفرینان موفق، تالار گفت‌وگو از دیگر محورهای تعریف شده در محتوای مطالب وب‌سایت رهنمون است.


گستره مخاطبان وب‌سایت «رهنمون»

وی درباره گستره مخاطبان این وب‌سایت گفت: مخاطبان سایت دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، محققان و پژوهشگران، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار، مدیران شرکت‌های نوپا و تمام علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی هستند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین تصریح کرد: این سایت قصد دارد تا با همه اندیشمندان، محققان، دارندگان محتوا، فعالان بخش ترویج و آموزش کارآفرینی، کارآفرینان، نهادهای فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان همکاری کند و آمادگی کامل خود را جهت انتشار مطالب و محتواهای ارزشمند آنها

اعلام می‌کند.

کرمی با تشکر از تلاش‌های مرکز رشد شریف به ویژه مهندس مجید دهبیدی پور، رییس این مرکز، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از اطلاعات این سایت به آدرس اینترنتی http: //rahnomoon. ir مراجعه کنند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، در پایان اظهار امیدواری کرد: فعالیت‌های این ستاد با مشارکت دانشگاه‌های مادر در تهران و شهرستان‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش به ایجاد فضای کارآفرینی در کشور کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر