اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۲۳

تکلیف پرتاب ماهواره دوستی امسال مشخص می‌شود

رییس سازمان فضایی از تعیین تکلیف ماهواره دوستی، تعامل با دانشگاه‌ها برای پروژه‌های جدید کاربردی حوزه فضا و تصویب برنامه ۵ ساله فضایی کشور، به عنوان اولویت‌های سال ۹۵ خبر داد.

محسن بهرامی در گفت‌وگو با مهر، از تعیین تکلیف ماهواره «دوستی» که بهمن ماه سال ۹۴ در روز فناوری فضایی رونمایی شد خبر داد و گفت: امسال این ماهواره تعیین تکلیف می‌شود که یا باید برای آن زمان پرتاب درنظر گرفت و آن را پرتاب کرد یا بطور کل از ردیف برنامه‌ها خارج شود. وی در مورد پرتاب سایر ماهواره‌های در دست انجام همچون ماهواره‌های «پارس ۱» و «ناهید ۲» اظهار کرد: نمی‌توان برای پرتاب ماهواره زمان دقیقی تعیین کرد. بهرامی افزود: چرا که از طراحی و ساخت ماهواره تا زمان پرتاب، حدود ۴ تا ۶ سال زمان می‌برد و نباید سیاست ما این باشد که زمان دقیقی برای پرتاب آن اعلام کنیم و قول بدهیم اما به طور کل در سال ۹۵پیگیری تعیین وضعیت ماهواره‌های تعریف شده را در دستور کار داریم. رییس سازمان فضایی از دیگر برنامه‌های در دست انجام این سازمان به تصویب برنامه ۵ ساله و ۱۰ساله فضایی کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه باید در شورای عالی فضایی به تصویب برسد.


قاب‌های سفارشی گوگل

برای محصولات اندروید

گوشی‌های نکسوس از جمله محصولات اندرویدی هستند که با توجه به ارائه تجربه‌یی لذت‌بخش از اندروید خام، طرفداران زیادی دارند. امروز گوگل مجموعه‌یی از قاب‌های گوشی نکسوس را به نام Live Cases معرفی کرد که قابلیت سفارشی‌سازی دارند.

معمولا در طول سال طرفداران گوشی‌های اندرویدی منتظر هستند تا محصولات سری نکسوس معرفی شوند. گوشی‌های نکسوس گوگل به دلیل بهره‌گیری از مشخصات فنی قابل قبول در کنار اندروید خام، همیشه خریداران زیادی دارند. امروز گوگل با معرفی سری جدید قاب‌ گوشی‌های نکسوس یک بار دیگر کاربران خود را شگفت‌زده کرد. قاب‌های جدید نکسوس که لایو کیس نامیده می‌شود، قابلیت سفارشی‌سازی داشته و همانطور که از نام آن مشخص است، این قاب دارای عملکرد تعاملی با گوشی شما است. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت سفارشی‌سازی قاب گوشی‌های نکسوس از تصاویر‌ پس‌زمینه متحرک روی قاب خود استفاده کنید. ضمن اینکه با استفاده از دکمه فیزیکی روی قاب، امکان اجرای اپلیکیشنی خاص فراهم شده است. هر قاب تنها در یک شکل برای گوشی نکسوس مورد نظر عرضه شده ولی امکان سفارشی‌سازی آن وجود دارد. حتی گوگل امکان چاپ کردن تصویر یا نقشه مورد نظر روی قاب را در اختیار شما می‌گذارد و برای این کار ابزاری برای سفارشی‌سازی قاب با استفاده از فیلترها و طرح‌های رنگی آماده شده است. انتخاب‌های شما، تصاویر پس‌زمینه متحرک روی قاب را تشکیل می‌دهد. گوگل هر قاب خود را ۳۵ دلار به فروش می‌رساند. این قاب برای گوشی‌های نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ و نکسوس ۶ پی در دسترس است. قاب‌های جدید گوگل با استفاده از تراشه NFC تصاویر پس‌زمینه را از گوشی دریافت می‌کند و افزونه کاری مورد نظر خود را می‌سازد.


پیش نمایش جدید اندرویدN برای توسعه‌دهندگان

گوگل نسخه پیش نمایش تازه‌یی از سیستم عامل همراه تازه خود موسوم به اندرویدN را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است، این دومین نسخه آزمایش سیستم عامل یاد شده است.

در این نسخه برخی از آسیب‌پذیری‌ها و حفره‌های امنیتی که در پیش نمایش اولیه وجود داشت، برطرف شده است. نسخه بتای اول اندرویدN ماه قبل عرضه شده بود و یکی از مشکلات مهم ان عدم امکان اتصال کاربران به شبکه‌های وای - فای مخفی بود.

اما برخی امکانات جالب نسخه بتای اول اندرویدN

امکان باز کردن چند پنجره در آن واحد و دریافت پیام‌ها و اطلاعیه‌های بیشتر و دقیق‌تر و همین‌طور افزودن جزییات بیشتر بوده‌اند. سیستم رندر سه بعدی تازه برنامه‌ها موسوم به Vulkan ازجمله امکانات جذاب اندروید N جدید است که پردازش گرافیکی برنامه‌های همراه را ارتقا می‌بخشد و موجب اجرای روان برنامه‌های سنگین‌تر می‌شود. Vulkan بخشی از پلاتفرم اندروید n

است و اجرای آن روی محصولات مورد پشتیبانی به‌سادگی ممکن است. پشتیبانی از Emoji Unicode 9،

برخی میان برهای تازه برای راه‌اندازی برنامه‌ها و خدمات مختلف و برخی تغییرات در رابط کاربری اندروید ازجمله دیگر تحولات این نسخه است. ازجمله میان برهای تزاه می‌توان به تسهیل سرعت ارسال پیام برای دوستان نزدیک، ناوبری بهتر برنامه نقشه اندروید و اجرای راحت‌تر برنامه‌های چندرسانه‌یی اشاره کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر