روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۰۹

عملکرد 6 ماهه «وساخت»

شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران با سرمایه یک هزار و 90میلیارد و 296میلیون ریال مبلغ 59 ریال زیان برای هر سهم خود طی 6 ماه اختصاص داد. شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران عملکرد 6 ماهه نخست سال مالی منتهی به 31شهریور ماه 95 را حسابرسی نشده، منتشر کرد. براساس این گزارش این شرکت در نیمه نخست سال مالی 95 معادل 127میلیارد و 889 میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و فروش سرمایه‌گذاری داشت که با کسر هزینه‌های عمومی، اداری و پس از افزوده شدن درآمدهای عملیاتی به درآمد این شرکت، سود عملیاتی دوره به مبلغ 118میلیارد و 613 میلیون ریال رسید.

از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی کسر و درآمدهای متفرقه افزوده شد و معادل 64 میلیارد و 485میلیون ریال زیان خالص دوره به دست آمد و بر این اساس مبلغ 59 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته شد.


502 ریال سود به ازای هر سهم «سمازن»

شرکت سیمان مازندران در دوره 12ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 94 مبلغ 502 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد.

شرکت سیمان مازندران با انتشار صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 به صورت حسابرسی نشده اعلام کرد، این شرکت با سرمایه 273میلیارد و 996میلیون ریال معادل یک هزار و 311میلیارد و 149میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت که نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 43درصد کاهش داشته است.

از درآمد این شرکت، بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 362میلیارد و 440میلیون ریال رسید که سود ناخالص این دوره نیز نسبت به سال مالی 93 کاهش 64 درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است با کسر هزینه‌های اداری، عمومی و هزینه‌های عملیاتی از سود ناخالص دوره مبلغ 226میلیارد و 856 میلیون ریال سود عملیاتی دوره محاسبه شد که سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش 71درصدی داشته است.

از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی کسر و پس از افزوده شدن درآمدهای غیرعملیاتی به آن سود خالص سال مالی 94 به مبلغ 137میلیارد و 592 میلیون ریال رسید و بر این اساس مبلغ 502 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده شد.

شایان ذکر است، سود خالص این شرکت در سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل معادل 80 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با افزوده شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 850 میلیارد و 865 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.


توضیح‌های «واتی» قانع‌کننده نبود

سرمایه‌گذاری آتیه دماوند درباره پیش‌بینی سود سهام سال مالی جاری و برنامه واگذاری دو شرکت توضیح داد و در بازار منفی امروز شاهد صف فروش شد.

سرمایه‌گذاری دماوند که بعد از افزایش سرمایه 200 درصدی در مجمع فوق‌العاده 24 اسفند 93(از محل مطالبات و آورده نقدی) و ثبت سرمایه جدید 300میلیارد تومانی در 11 اسفند 94 اوراق جدید ناشی از افزایش سرمایه را آماده توزیع کرده، درباره پیش‌بینی آخرین وضعیت سود سهام سال مالی جاری و برنامه واگذاری دو شرکت توضیح داد.


عرضه بلوکی سرمایه‌گذاری اعتبار ایران

سهام سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در روزی که شاخص بورس با ریزش سنگین 1600واحدی همراه شده با اعلام یک خبر با صف خرید روبه‌رو شد.

در پی عرضه بلوک مدیریتی 81.07 درصدی شرکت بورسی سرمایه‌گذاری اعتبار ایران توسط گروه بهمن در 20 اسفند 93، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران اقدام به خرید این بلوک به ارزش ۷۰میلیارد تومان کرد و مالک اصلی آن شد.


ورود پلی اکریل با زیان 2138 ریالی به مجمع

شرکت پلی اکریل ایران با تحقق زیان 2138ریالی در پایان دوره مالی منتهی به پایان آذر ماه 94 خود را برای برگزاری مجمع عادی سالانه سهامداران در روز دوشنبه این هفته آماده می‌کند.

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از سازمان بورس حاکی است، شرکت پلی اکریل ایران در پایان دوره عملکرد واقعی 12ماهه منتهی به پایان آذر ماه 94 مبلغ 2138 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده است.

این شرکت در آخرین پیش‌بینی عایدی هر سهم خود در این دوره مالی از برآورد زیان 1418ریالی به ازای هر سهم خبر داده بود. رشد 50 درصدی زیان برآوردی«شپلی» در این دوره مالی نسبت به پیش‌بینی قبلی درحالی است که این شرکت زیانده در سال مالی قبل نیز 935ریال زیان به ازای هر سهم در پایان عملکرد دوره مالی 93 محقق کرده بود.

بهای تمام شده بالای این شرکت در سال مالی 94 به دلیل مشکلات نقدینگی و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه اصلی‌ترین دلیل کاهش سودآوری این شرکت با وجود برخورداری از فروش 213میلیون تومانی است.

این شرکت مجوز طرح بازسازی و نوسازی خود به مبلغ 92.5میلیون یورو را از سازمان صنایع و معادن استان اصفهان دریافت کرده و در چند مرحله در نهایت تا تاریخ 2شهریور ماه 95 این مجوز تمدید شده است.

بر این اساس این شرکت بنا دارد با تجدید ساختار مالی تمهیدات لازم برای تامین نقدینگی مورد نیاز را تامین کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر