اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۸۴

مذاکره با فولکس‌واگن برای نوسازی ۶۵هزارکامیون فرسوده

وزیر راه‌وشهرسازی از مذاکره با شرکت آلمانی زیمنس برای راه‌آهن ۷۰۰کیلومتری تهران-تبریز خبر داد و گفت: برای نوسازی ۶۵هزار کامیون فرسوده با فولکس واگن مذاکراتی انجام شده است.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی با یادآوری خرید 118فروند هواپیمای ایرباس و 20فروند هواپیمای ATR اظهار کرد: در رابطه با 6فرودگاه در 6مرکز استان با شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی مذاکره کرده‌ایم که ظرفیت 5 تا 10میلیون نفری جابه‌جایی مسافران را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بخش ریلی دو پروژه بزرگ از سوی چینی‌ها تامین مالی شده است، تصریح کرد: چینی‌ها برای ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر 400کیلومتری تهران-قم-اصفهان و راه‌آهن 1000کیلومتری تهران-مشهد (برقی) تامین مالی می‌کنند.

آخوندی با اشاره به اینکه برای راه آهن تهران-تبریز به طول 700کیلومتر با زیمنس در حال مذاکره هستیم، افزود: همزمان در ارتباط با بحث صنعت ریلی ما بحث نوسازی واگن‌ها و ناوگان را داریم که هم شامل واگن‌های مسافری و هم واگن‌های باری می‌شود. در این باره هم با زیمنس هم با ایتالیایی‌ها مذاکرات مفصل داشتیم، از سوی دیگر برای بهبود مدیریت در حوزه حمل و نقل ریلی با «دویچه بان» هم یک تفاهمنامه امضا شده است.

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: بندر هرمزگان بیش از 80میلیون تن ظرفیت در سال دارد. در فاز دوم این بندر پلتفرم آن آماده شده و برای خرید تجهیزات هم توافق کرده‌ایم و یک بخش سومی دارد که کشورهای مختلف و شرکت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند که آلمان هم ازجمله آنهاست.


تعطیلی 4ساعته فرودگاه‌های تهران به مناسبت روز ارتش

امروز همزمان با روز ارتش و اجرای مانور هوایی نیروهای مسلح، پرواز باری و مسافری در سه فرودگاه امام‌خمینی (ره)، مهرآباد و پیام از ساعت 7:30 تا 11:30 صبح انجام نمی‌شود. به‌گزارش ایسنا، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: این رژه هوایی که نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد، با هماهنگی نزدیک بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود. به گفته سعید اکبری، به‌منظور حفظ ایمنی پروازهای شرکت‌کننده در رزمایش و دیگر پروازها، بنا به پیشنهاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرودگاه‌های مهرآباد، امام‌خمینی (ره) و پیام جز پروازهای شرکت‌کننده در رزمایش به مدت 4ساعت روی سایر پروازها بسته اعلام شد.


200هزار واحد مسکن مهر منتظر خدمات زیربنایی است

قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به پرداخت تنها 30درصد از ۵۶۰۰میلیارد تومان مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر، گفت: تامین نشدن خدمات زیربنایی از دلایل کند بودن واگذاری‌هاست و باید اعلام کنیم که ۲۰۰هزار مسکن مهر آماده واگذاری داریم که منتظر خدمات زیربنایی هستند.

به گزارش فارس، احمد اصغری مهرآبادی گفت: این 200هزار واحد آماده شده است اما به دلیل فقر خدمات زیربنایی آماده تحویل و اسکان آن فراهم نیست، به‌طوری‌که در برخی شهرها برخی افراد که 4-3درصد پول را واریز کردند، انصراف دادند. اصغری مهرآبادی گفت: 118هزار واحد مسکن تعاونی و سه‌جانبه و 12هزار واحد هم خود مالکی (زمین مالک و تسهیلات دولت) وجود دارد. مهرآبادی تاکید کرد: سال گذشته در استان تهران در شهرهای بالای 50هزار نفر، 50هزار واحد واگذار کردیم و در شهرهای جدید در شهر پرند 2نوبت افتتاح داشتیم و هر نوبت 8هزار واحد بوده، یعنی 16هزار واحد واگذار شده است. وی ادامه داد: در شهر جدید اندیشه 2800هزار واحد افتتاح شده است، در پردیس قرار بود 4500واحد واگذار شود که تحقق نیافت و اردیبهشت ماه واگذار خواهد شد، جز پردیس در اندیشه و پرند سال گذشته واگذاری داشتیم.


بندر امام خمینی (ره)؛ رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) موفق شد با انعقاد ۱۵فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۷۰۶میلیارد ریال در سال ۹۴، رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور را به خود اختصاص دهد. به گزارش روابط عمومی بندر امام خمینی(ره)، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تاکید بر تحقق اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: این اداره کل با اتخاذ رویکرد بهره‌گیری حداکثری از منابع غیر دولتی و توان بخش خصوصی در تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات بندری و دریایی، حضور سرمایه‌گذاران برای توسعه بنادر و دریانوردی را فراهم آورده است. عبداللهی در تشریح جزییات

قراردادهای منعقد شده در این راستا بیان کرد: ۱۵فقره قرارداد در زمینه‌های احداث و بهره‌برداری از انبارهای نگهداری کالا، مخازن فرآورده‌های نفتی و سیلوی غلات و سایر فعالیت‌های لجستیک بندری طی 12ماه سال گذشته با شرکت‌های مختلف بخش خصوصی سرمایه‌گذار به امضا رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر